Doorgaan met opleiding?

Ik doe de opleiding hbo-v. Ik vind het best zwaar, met name met de anatomie en fysiologie heb ik veel moeite, omdat we hier zo veel voor moeten leren. Verder gaat de opleiding wel redelijk goed, ik ben best goed in verslagen en opdrachten etc.
Alleen met het leren heb ik gewoon zoveel moeite, ik kom er door de vele opdrachten gewoon nauwelijks aan toe.
Ik heb er over nagedacht om mbo-v niveau 4 te gaan doen, maar ik ben iemand die veel van zichzelf vraagt en ik ben bang om dan met een gevoel van falen te zitten als ik dat doe:( Wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Doorgaan met de studie. Anders krijg je er later spijt van. Neem contact op met de studieadviseur of iets wat daar op lijkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog afgezien van het feit, dat je mogelijk last krijgt van een "gevoel van falen", zou je er later spijt van kunnen krijgen. Ik vind het beeld wat je hier neerzet helemaal niet zo negatief. Het komt er alleen maar op neer, dat je 2 vakken lastig vindt, en de rest gaat eigenlijk prima.

Overleg eens met docenten, hoe je dit het beste aan kunt pakken. Als zij vinden dat deze HBO studie te hoog gegrepen is, zullen ze dat vast wel laten merken. Misschien kunnen ze je tips geven, hoe je het beste de problemen met anatomie en fysiologie aan kunt pakken.

Probeer een studie-maatje te vinden, die goed is in die vakken. Mogelijk is zo iemand weer wat minder goed in verslagen en opdrachten, en kun jij daar weer de helpende hand bieden. Zo help je elkaar, je motiveert elkaar, en samen studeren is alleen maar heel leuk.

Je bent maar één maal jong, en de meeste mensen studeren maar één maal; die studie is in hoge mate bepalend voor de rest van je leven. Geniet van je studie, en haal eruit wat er inzit. Je zult er nooit spijt van krijgen.
Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je stopt met je studie, dan moet je een boete betalen. je bent nu veel te laat. je moest dit al in februari bedenken van je begin van je studie. Dit klinkt heel hard maar het is gewoon zo. In welk jaar zit je eigenlijk?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga alsjeblieft door. Het is een periode waar je even doorheen moet. Kennelijk ontbreekt het je niet aan het vermogen verbanden te leggen en dingen in een groter perspectief te zien, waardoor ik denk dat je op het juiste niveau, HBO, bezig bent. Ook bij MBOV-4 ontkom je niet aan parate kennis over anatomie en fysiologie. Kun je je niet over je dip tillen door ook die materie in een groter verband te zien? Praat er eens over met je mentor.