Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Accountancy/bedrijfseconomie/fiscale economie? Zie omschrijving

Ik ben eerste jaars student bedrijfseconomie en ben aan het twijfelen om te gaan switchen van opleiding. Ik heb nog 1 jaar de tijd om een keuze te maken, maar wil graag snel een definitieve keuze hebben gemaakt! Mijn cijfers zijn goed, maar wat kan ik nu precies met een diploma van deze opleidingen? Zijn de kansen op de arbeidsmarkt gunstig? Zijn de primaire+secundaire arbeidsvoorwaarden goed en aan welk startsalaris moet ik denken? Heeft iemand zelf een van deze opleidingen gedaan en zou diegene mij dan wat meer over de hoofdfase kunnen vertellen? Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
725

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ik doe zelf Bedrijfseconomie en ik zit in het eerste jaar. Ik ga overstappen, omdat de school mij niet bevalt en het té droge stof is.

Ik heb wel onderzoeken moeten doen naar de toekomst als afgestudeers besrijfseconoom en die waren op zich gunstig. Je kan er echt de top van het bedrijfsleven inkomen.

1 tip: ga niet uit van cijfers over startsalarissen, aangezien dit overal anders is en scholen vaak zeggen dat het salaris iets meer is. Dus knoop je daar niet teveel aan vast! Ook zijn de primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden in elk bedrijf anders: er is geen standaard voor.

Ik werk voor een accountant en als ik hoor wat zij allemaal moet doen, lijkt mij dat een heel leuk en afwisselend beroep. De opleiding is best wel zwaar, maar je kan veel promotie maken (naar partner, vennoot etc.).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok thanks welke school zit je dan? Ik zit zelf op saxion hogeschool. Ben je van plan deze opleiding elders te vervolgen of niet? Iig bedankt voor de tips
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden