Hoeveel percentiel moet je hebben om naar HAVO te gaan ?

Ik wil graag een vraag stellen en ik heb het antwoord heel snel nodig dus als je het weet geef hier antwoord op.Ik bedoel dat ik in groep 7 zit en wil naar de HAVO en ik weet niet hoeveel je er percentiel* moet hebben .

* in procenten

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik geloof tussen de 535 tot 540 of 545. Als je tijdens je Citoscore lager haalt, kun je je alsnog gewoon inschrijven en dan hoor je het vanzelf wel. Stel dat het niet lukt en je wordt nergens aangenomen, ga dan naar een GOEDE vmbo school (ja die zijn er wel degelijk) doe daar TL. Dan kun je na je VMBO naar je HAVO gaan, is wel een kleine omweg, want van 4 vmbo ga je naar 4 havo. je doet er een jaar langer over maar je hebt je havo wel daarna.

De citoscores om aangenomen te worden op de HAVO verschillen per school voor het voortgezet onderwijs. Maar meestal is het advies van jouw basisschool nog belangrijker dan deze citoscore (en terecht!). Hiervoor tellen de gegevens mee van het leerlingvolgsysteem (zie eerder antwoord) van de de afgelopen jaren, maar óók je werkhouding, zoals inzet en zelfstandigheid. Als jij je opgeeft voor de Havo en de school voor het voortgezet onderwijs twijfelt, kunnen ze ook nog aanvullend onderzoek doen. Dit is vaak een NIO-test, waarmee ze een redelijk beeld proberen te krijgen van je intelligentie. Mijn advies is om bij de school van jouw keuze na te vragen wat hun toelatingsbeleid is. Dan weet je het beste waar je aan toe bent.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100