In 2012 leg ik het CEA-examen af (Certificate in Advanced English). Alleen heb een probleem: soort van faalangst!

Als ik thuis Engels spreek om te oefenen, of iets Engels lees, heb ik echt een prima accent. Maar als ik in het openbaar met anderen erbij iets hardop moet voorlezen of ik moet Engels spreken, klap ik dicht. Ik weet niet wat ik moet zeggen, hoe... een soort black-out, dus ik denk een soort van mondelinge faalangst!

Hoe kan ik dit oplossen of in ieder geval wat minder maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Neem faalangsttraining!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ga vlak voor je examen eens een weekje op vakantie naar Engeland. Na een paar dagen ben je zo gewend aan Engels spreken met andere mensen, dat je je thuis een stuk zekerder voelt!
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Top idee! +1