Met studiefinanciering mag je een bepaald bedrag per jaar bijverdienen maar wanneer gaat dat jaar in?

Stel ik krijg halverwege dit jaar studiefinanciering, gaan ze dan ook kijken wat ik het eerste halfjaar heb verdiend of gaat dat bijverdienen pas is wanneer studiefinanciering start?

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik heb namelijk ook een Wajong uitkering en heb begin dit jaar met terugwerkende kracht een bedrag gehad, maar daarvan heb ik het meeste al gebruikt om schulden af te betalen. Normaal gezien zit ik dan dus al over de bijverdiengrens als het eerste halfjaar ook meetelt.

Toegevoegd na 34 minuten:
Wat telt niet mee?
Sommige inkomsten die voor de belastingaangifte
wél van belang zijn, tellen voor de
bijverdienregeling niet mee. DUO brengt de
volgende inkomsten geheel of gedeeltelijk
in mindering op je verzamelinkomen of
belastbaar loon:
• Inkomsten die je aantoonbaar ontvangen
hebt in een periode waarin je geen
studiefinanciering krijgt of een studentenreisproduct
hebt. Deze periode kan
uitsluitend aan het begin van 2011 (vanaf
januari) zijn of aan het einde van het jaar
(tot en met december). Onderbreek je
gedurende het jaar je studiefinanciering,
dan tellen de inkomsten wél gewoon mee.
DUO berekent een maandbedrag door de
winst uit onderneming, de negatieve
persoonsgebonden aftrekposten, de
persoonsgebonden aftrek, het belastbaar
inkomen uit box 2 (aanmerkelijk belang)
en het belastbaar inkomen uit box 3
(voordeel uit sparen en beleggen) door 12
te delen.

http://www.ib-groep.nl/Images/8595-11_tcm7-22939.pdf

Geldt dat laatste voor mij?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je dus heb gekregen voor het ingaan van je studiefinanciering hoef je niet mee te tellen. Tenminste dat is wat ik begrijp uit je toevoeging.

Het beste antwoord

er wordt gerekend met een kalenderjaar. Dus van 1 januari tot 31 december.
Wat je met terugwerkende kracht heb ontvangen hoef je ook alleen maar vanaf januari te tellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bedoeld u met die laatste zin precies?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel dat als je met terugwerkende kracht bv ook over november en december je uitkering hebt ontvangen.

Andere antwoorden (2)

Een belastingjaar loopt van 1 januari tot en met december. Alles wat je hebt verdient telt mee.
ronron1212
12 jaar geleden
Er wordt gerekend per kalenderjaar.