Hoe kan ik mijn kinderen inschrijven op een nieuwe school tijdens de zomervakantie als de scholen dicht zijn?

Misschien ga ik in de zomervakantie naar een andere stad verhuizen. Daar heb ik echter pas zicht op in de zomer als de scholen al dicht zijn. Hoe kan ik mijn kinderen dan toch inschrijven op een nieuwe school?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.9K

Antwoorden (4)

Je kan de school nu toch al benaderen en vertellen dat je ze onder voorbehoud in wil schrijven omdat je nog geen zicht hebt op de toekomst.

Anders word het tegen die tijd een hele hoop gestress zowel voor jou als voor je kinderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Je was me voor!
Je kunt het beste nu alvast een afspraak maken met de nieuwe school. Misschien zijn ze bereid om je kinderen voorlopig in te schrijven, met de mogelijkheid om het na de vakantie toch vanaf te zien.

Toegevoegd na 5 minuten:
Veel scholen bieden trouwens ook de mogelijkheid om tussentijds in te stromen. Je kunt ze dus bijvoorbeeld ook pas na de herfstvakantie laten beginnen. Maar je moet het natuurlijk wel goed met de school afspreken.

Toegevoegd na 16 minuten:
Nog een toevoeging: je moet er niet vanuit gaan dat je kinderen direct geplaatst kunnen worden. Het kan heel goed gebeuren dat de klassen al vol zijn en dat je sowieso moet wachten op een plekje.
12 jaar geleden
Als je dat nu nog wilt doen, moet dat nu gaan doen. Het officiële schooljaar start op 1 augustus, na die datum inschrijven is praktisch onmogelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na die datum inschrijven is wel degelijk mogelijk wanneer je kunt aantonen dat het gaat om een verhuizing of andere noodzaak van verandering van school (zoals pesten)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Behoudens bij verhuizingen en / of andere dringende redenen (van school gestuurd worden bv of wegens pesterijen is de oude school niet meer een optie)
Scholen zijn tegenwoordig ook via internet/mail te bereiken, dus dat kan zelfs in de zomervakantie.

Maar beter is het om nu een school uit te zoeken en je kinderen alvast op te geven. De officiele inschrijving gaat pas van start als het kind op de vorige school is uitgeschreven, dus mocht de verhuizing niet doorgaan, dan blijft alles bij het oude.
Kinderen mogen nooit op meer dan één school ingeschreven staan, daar zijn scholen verantwoordelijk voor.