Wat is moreel gezien goed om te doen? Het gaat om de volgende kwestie:

Onlangs heb ik enorm veel heisa op het werk gemaakt over een principekwestie, terwijl ik er al heel lang over nadenk om ontslag te nemen voor de avonduren (ik heb twee contracten, een voor de avond en een voor overdag). De principekwestie had te maken het avondwerk.

Kan ik het wel maken, nu ik gelijk heb gekregen in de kwestie, om meteen daarna ontslag te nemen?

(Ik wil liever niet meer in de avond werken, nu ik overdag voldoend uren kan maken.)

Toegevoegd na 15 minuten:
Het ging erom dat ik weg moest en dat heb ik bestreden, omdat de reden waarom onrechtvaardig was, maar eigenlijk wilde ik zelf allang weg. Ik vond het allemaal zo onrechtvaardig, dat ik een stampij van heb ik jou daar gemaakt heb en nu dus mag blijven. Maar eigenlijk wil ik dus hartstikke weg.

Toegevoegd na 1 dag:
Dochter van de baas wilde mijn baan en kreeg die.

Toegevoegd na 1 dag:
Een scholier die een bijbaantje nodig had, terwijl ik mijn huur ervan moet betalen.

13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je beiden contracten bij de zelfde werkgever?
Snuffel
13 jaar geleden
Ja, maar bij verschillende afdelingen. Het is een groot bedrijf.
Snuffel
13 jaar geleden
Het is beide in hetzelfde gebouw. Dus iedereen kent elkaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit gebeurt vaker : een steward van Lufthansa heeft, na veel ophef, door een rechtzaak voor elkaar gekregen, dat mannelijk cabinepersoneel haar mocht hebben dat langer was dan de kraagrand. Het moest dan wél in een paardenstaart, maar hij hééft het gewonnen. En nam vervolgens ontslag...Het is en blijft jóúw leven.
Snuffel
13 jaar geleden
Hoi Nieuwschierig, kun je jouw reactie niet beter als antwoord plaatsen, dan krijg je er punten voor. Jouw reactie vind ik wel een heel waardevol antwoord op mijn vraag.
Snuffel
13 jaar geleden
De principekwestie was iets soortgelijks overigens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je jouw nachtdienst uren contract opzegt. Gaan ze het in de dag dienst moeilijk voor jouw maken. Dan raak je de baan kwijt. Ben je lid van een vakbond?
Snuffel
13 jaar geleden
Ja, ben lid.

Antwoorden (5)

ja natuurlijk
als jij je contract wilt opzeggen voor de avond uren is dat jouw keus
je zult wel gewoon een uitwerktijd hebben die je vol moet maken
het is jouw leven en jouw keus

Toegevoegd na 11 minuten:
naar aanleiding van aanvulling

dus eigenlijk heb je het je eigen nu moeilijk gemaakt door eerst een hoop stampij te maken en de werksfeer op het spel te zetten terwijl je eigenlijk zelf al weg wilde
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snuffel
13 jaar geleden
Klopt, maar er was sprake van een grote onrechtvaardigheid, waarmee ze niet zomaar weg konden komen vind ik. ze komen al met zoveel weg (daarmee komen ze ook regelmatig in het nieuws, weet je al over welk bedrijf ik het heb?)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zijn er zoveel die negatief in het nieuws komen.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk tnt
Ja waarom niet je hebt je punt gemaakt en je hebt hem ook eerst moeten maken dus waarom niet
13 jaar geleden
Ja hoor. Wanneer jij besluit te vertrekken bij het bedrijf is onafhankelijk van welke punten je érdoor gedreven'zou mogen hebben.

Sterker nog: Als je heisa maakt om een principe kwestie, is er des te meer reden om te zeggen dat je wellicht weg moet; Ookal hebje uiteindelijk gelijk gekregen, het feit dat je hier kabaal over moest maken toont wel aan dat jij andere ideeen hebt dan anderen in het bedrijf en je jas daar wellicht te klein is geworden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou, als ik jou was, het toch een poosje laten betijen. Als je snel na de opschudding ontslag neemt zul je misschien op de "dag "afdeling toch minder vriendelijk worden aangekeken, omdat mensen verbanden leggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lastige is dat dit ook overdag je werkgever is.
Ik snap wel dat je er een principekwestie van hebt gemaakt maar echt slim is het niet als je toch al weg wilde.

Deze kwestie kan je in je dagbaan nog tegenwerken omdat je toch een hoop stampij hebt gemaakt en dan opstapt.

Zij hebben toegegeven dat je gelijk hebt en dus mag blijven en dat viel vast niet mee. Nu is al dat gedoe voor niets geweest want je stapt op. Komt een beetje arrogant over als je het mij vraagt. Jij wilde je gelijk halen om je gelijk want je deed het niet omdat je zo graag wilde blijven. Hopelijk helpt het anderen in ieder geval die in een soortgelijke situatie zitten. Het kan alleen ook tegenwerken (ook voor hen) als je nu toch opstapt.
Dan bedenken ze zich bij een volgende keer wel iets beter voordat ze dit gevecht aangaan en toegeven.