Hoe worden schoolcijfers afgerond?

Stel je hebt een 5.6 word dat afgerond naar een 6.0 of naar een 5.5 of je hebt een 6.8 word dat afgerond naar een 7.0 of naar een 6.5?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
20.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okee:P

Het beste antwoord

Het wordt altijd op helen afgerond, dus een 5,6 wordt een 6,0 en dat treedt ook in werking bij 5,7, 5,8 en 5,9. Bij halven wordt ook altijd naar boven afgerond, dus een 5,5 wordt ook een 6,0. 't Is wel spijtig als je een 5,49 staat, dat wordt weer naar beneden afgerond. Sommige leraren vinden dat ook weer sneu, en doen het wel naar boven, of die doen van als het eerste rapport een 5,49 was naar beneden, en de tweede die iets met de ,49 heeft naar boven. Maar dan wel als je je een beetje gedraagt in de les ;)

Conclusie:

5,49 of lager --> naar beneden
5,50 of hoger --> naar boven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gedraag em altijd in de les! haha...:)

Andere antwoorden (4)

5,6 word 6,0 en 6,8 word 7.
Ook schoolcijfers worden normaal gewoon afgerond zoals afronden normaal gaat.
Alles van 0.0 tot 0.4 word naar beneden afgerond en alles van 0.5 tot 0.9 word naar boven afgerond
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als het wordt af gerond wordt het altijd naar een rond getal gedaan dus een 5,6 wordt een 6 en een 6,8 wordt een 7 maar bijvoorbeeld een 6,4 wordt afgerond naar een 6 dus als het tiende cijfer (achte de komma) hoger is dan een 5 of een 5 wordt het naar boven afgerond is het tiende getal onder de 5 wordt het naar beneden afgerond
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij eindcijfers word alles boven de 0,5 naar boven afgerond. Heb je een 5.5 , dan word het een 6. Heb je een 5.4 dan word het een 5.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het eindcijfer wordt afgerond zoals hierboven is beschreven, maar op je cijferlijst komen ook de niet-afgeronde cijfers te staan. Dit even ter info.