Kan school mij verplichten om op zondag naar school te gaan? Alex 16 jaar oud

voor een of andere bijeenkomst met een partnerschool in het buitenland. geen les dus.

Toegevoegd na 1 minuut:
Typfout: 15 jaar oud!

Toegevoegd na 12 minuten:
vergeten te vertellen dat het een christelijke school is...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.1K

Antwoorden (2)

Kijk in je schoolregelement, daar staan alle voorwaarden enz. in. Waarschijnlijk mag je niet verplicht worden om op zondag aanwezig te zijn op school, zeker niet op een christelijke school. Maar net zoals bij je werk kan de werkgever je vragen om op zondag op te komen dagen omdat het in je contract staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat kan niet. Gekopieerd van de website van het Ministerie van Onderwijs en Wetenschappen:

Vrije dagen voortgezet onderwijs
Schoolvrije dagen zijn dagen waarop de school gesloten is. Dit zijn de zaterdagen en zondagen (bij scholen met een zesdaagse lesweek alleen zondagen), plus per schooljaar maximaal 68 andere dagen. De maximaal 68 schoolvrije dagen zijn de vakanties en nationale en christelijke feestdagen.

Je school hoort dus op zondag gesloten te zijn.

Als je er echt een punt van wilt maken omdat het tegen je principes indruist - en dat recht heb je! - zou ik mailen naar de 2e Kamerfractie van de Christenunie of de SGP. Zij bemoeien zich vaak met de gang van zaken op christelijke scholen. Dus waarom hier niet mee?