Overgang naar 5VWO + AS levels van engeland

Ik ben in 2005 verhuist naar engeland met vwo 4 succesvol afgerond.Ik heb daar nog 1 jaar AS levels gedaan (soort 2 jarige pre-universitair opleiding) waarvan eerste jaar afgemaakt.

nou vroeg ik me af wat ik ermee kan doen?
kan ik het "omruilen" voor een MBO4? of doorgaan naar HBO?

weet iemand of ik elders misschien terecht kan voor info

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Wat is je leeftijd? Hopelijk heb je je papieren uit Engeland van de school meegenomen...afhankelijk van je leeftijd en richting die je op wilt kan je je aanmelden bij een opleiding. Je kant mbt mbo ook contact opnemen met de locatie van je keuze en het voorleggen. Ik weet niet zeker of je overgangsbewijs naar 5vwo en je jaar pre-universiteit gelijk staat aan een havo, je zou een gesprek aan kunnen gaan met een hbo. Of naar volwassen onderwijs en kijken of je je je deelcertificaten HAVO kan behalen (alleen als je dat in 1 jaar zou kunnen halen is dat verstandig denk ik, anders bereik je hetzelfde als mbo4) kortom het is locatie afhankelijk of ze bereid zijn je te plaatsen en een kans te geven..en je leeftijd is zeker een onderdeel (ivm leerplichtwet)...succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onderwijs inspectie kan ook aangeven met welk niveau/instroom je behaalde resultaten gelijk staat...