Gevaar in de klas?

Hallo, in onze cluster-klas word er van alles gegooid zodra de leraar zijn rug omdraait, soms zelfs passers en metalen pennen. Als er zoiets tegen je hoofd aankomt kan dat pijnlijke gevolgen hebben. Maar wat kunnen we er tegen doen? We zijn al naar de teamleider gegaan maar dat helpt nog niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K
Kimath
13 jaar geleden
Wat een rare klasgenoten heb jij..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wojo, is het een openbare school of speciaal onderwijs?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maakt niet uit, ook op de openbare school gebeurt dit bijna dagelijks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uuhh. niet op de scholen die ik ken.

Het beste antwoord

Ik heb het ook meegemaakt, ook dat er boeken, passers, batterijen en een enkele keer een kruk door de klas... (Eigenlijk moet ik glimlachen als ik aan die tijd terug denk) maar het is eigenlijk niet grapppig en echt bloedlink! Wat ik toen heb gedaan is naar de afdelingsmanager/teamleider gaan en vertellen dat je een klacht wilt indienen tegen je leraar, want hij kan blijkbaar de orde niet handhaven. Ik heb toen ook diegene die het deden moeten verraden, daar maak je geen vrienden mee, maar het is beter dan een passer in je hoofd of een kruk in je nek! De jongens zijn hier toen ook (flink) voor gestraft, nadat ze hadden toegegeven dat ze het waren hebben ze 1 dag schorsing gehad (strafwerk schrijven op school) en er is een gesprek met de docent geweest (wat hier is besproken weet ik natuurlijk niet) maar sindsdien nooit meer voorrgekomen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dit is een Arbo-aangelegenheid Piet. In het bedrijfsleven zijn de omstandigheden op 't werk haarfijn vastgelegd in regelgeving. Waarom zou dat niet in jouw klas gelden? Passers door de lucht, 't moet niet gekker/gevaarlijker worden. Bel de arbeidsinspectie......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan moet die leraar eens fatsoenlijk orde leren houden, bij ons gebeurde ook eens zoiets maar toen kreeg de 'dader' straf en daarna gebeurde het nooit meer. Je kan natuurlijk ook proberen de dingen die gegooid worden te vangen en niet terug te gooien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer jij maar eens een vliegende passer te vangen:p
Oooh ja hebben wij ook maar ja het si maar een face
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een face ?? Wat voor gezicht en waarom in het Engels ?
Of bedoel je eigenlijk fase ?
Minder gooien meer opletten ; doet wonderen ;-)
Als de leraar geen grip op de klas kan houden, gewoon direct de klas uitlopen en naar een hoger iemand gaan op school, en de situatie uitleggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In onze klas....
We zijn al naar de teamleider gegaan.

Dus, er zijn 2 kampen?
Bespreek het tijdens mentor-uur.
Het lijkt me dat het niet de meerderheid is die met meuk gooit, dus ga de battle aan in het mentor-uur.
Is dat er niet op jouw school, benader dan een geliefde leraar die de klas wel aan kan en vraag of hij zijn uur er aan wil spenderen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij ons gebeurt dat ook scharen zelfs echt gevaarlijk als ik gewoon niet mee doe is er minder kana dat ze iets naar mij gooien als
Dit niet werkt ga dan naar je mentor/teamleider.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga naar de directeur en vertel waar je mee zit werkt dat niet vraag aan je ouders of ze met school willen bellen. als dat niet werkt kun je altijd nog naar een of andere inspectie bellen