Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

krijg je een hoger cijfer voor je profielwerkstuk als het onderwerp interessanter is voor docenten?

uiteindelijk kwamen mijn keuzes hierop: bedevaartsoorden in Nederland of kleurherkenning bij cavia's (nog niet uitgewerkt)

nou hebben mijn moeder en ik ruzie omdat ik graag de 2e wil, ze beweerd dat docenten de 1ste interessanter vinden en het daardoor beter beoordelen?
klopt dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
920

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Onbewust zou het kunnen gebeuren, omdat ze er toch iets enthousiaster van worden, misschien alleen al als ze het onderwerp horen.

Maar je kunt ook van het onderwerp kleurherkenning bij cavia's, iets heel onverwachts interessants maken. Dan is het veel verassender dat je er zo'n goed werkstuk van hebt gemaakt.

En meningen verschillen natuurlijk, niet elke docent hoeft dat eerste onderwerp interessant te vinden.
Misschien is het juist minder origineel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

het zou misschien wel invloed kunnen hebben, want als je het interessant vindt zou ik er wel een hoger cijfer voor geven, maar misschien is dat ook wel persoonlijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uiteindelijk zal een origineler onderwerp interessanter zijn, ook omdat er dan nog nieuwe informatie naar voren kan komen. Als je een standaard (doorsnee) onderwerp kiest dan zal er meer informatie beschikbaar zijn en zal je dus dieper en meer moeten bieden om een hoger cijfer te halen.

Maar de uiteindelijke beoordeling zal met name ingaan op de inhoudelijke uitwerking. Of je iets goed onderbouwt, je voldoende achtergrond materiaal en verwijzingen hebt. En of de opbouw klopt. Dat staat weer los van het onderwerp.

succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk. Toen ik als docent werkstukken beoordeelde telde dat zeker mee. Liever een slecht stuk over een interessant onderwerp dan een slecht stuk over een minder interessant onderwerp.
Maar ook belangrijk is dat je er iets oorspronkelijks in legt, dus niet teveel uit Wikipedia overschrijven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, denk ik niet.
Een PWS wordt beoordeeld aan de hand van een lijst met wel vijftig punten. Dus de inhoud, de volgorde, de lay-out, je eigen inbreng, voldoende bronvermelding etc.

Van elk onderwerp kun je een prachtige PWS maken. Als je de tijd neemt om je er echt in te verdiepen. Doen wat JIJ wilt. Jouw werkstuk, niet de keuze van je moeder.

Succes, maak er iets moois van!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding