krijg je een hoger cijfer voor je profielwerkstuk als het onderwerp interessanter is voor docenten?

uiteindelijk kwamen mijn keuzes hierop: bedevaartsoorden in Nederland of kleurherkenning bij cavia's (nog niet uitgewerkt)

nou hebben mijn moeder en ik ruzie omdat ik graag de 2e wil, ze beweerd dat docenten de 1ste interessanter vinden en het daardoor beter beoordelen?
klopt dit?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Onbewust zou het kunnen gebeuren, omdat ze er toch iets enthousiaster van worden, misschien alleen al als ze het onderwerp horen. Maar je kunt ook van het onderwerp kleurherkenning bij cavia's, iets heel onverwachts interessants maken. Dan is het veel verassender dat je er zo'n goed werkstuk van hebt gemaakt. En meningen verschillen natuurlijk, niet elke docent hoeft dat eerste onderwerp interessant te vinden. Misschien is het juist minder origineel.

het zou misschien wel invloed kunnen hebben, want als je het interessant vindt zou ik er wel een hoger cijfer voor geven, maar misschien is dat ook wel persoonlijk.

uiteindelijk zal een origineler onderwerp interessanter zijn, ook omdat er dan nog nieuwe informatie naar voren kan komen. Als je een standaard (doorsnee) onderwerp kiest dan zal er meer informatie beschikbaar zijn en zal je dus dieper en meer moeten bieden om een hoger cijfer te halen. Maar de uiteindelijke beoordeling zal met name ingaan op de inhoudelijke uitwerking. Of je iets goed onderbouwt, je voldoende achtergrond materiaal en verwijzingen hebt. En of de opbouw klopt. Dat staat weer los van het onderwerp. succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100