Wat is een onderwerp waar veel over te vertellen valt over japan in WOII ??

Ik zoek een onderwerp over japan in 2 de wereldoorlog waar veel en intressante info is te vinden suggesties !!

Weet jij het antwoord?

/2500

pearl harbor, nagasaki en hiroshima, waarom japan de aanval op amerika opende Toegevoegd na 1 minuut: wat de japanners in indonesie hebben gedaan, dit omdat destijds indonesie een kolonie was van nederland is dit ook wel interessant, er hebben namelijk veel nederlanders in indonesie in concentratiekampen gezeten

Pearl Harbor Begin oorlog tussen Amerika en Japan en verder ook het echte begin van een WERELDoorlog. 1ste atoombom op Hiroshima en 2de tevens de overgave op Nagasaki.

Eer. Bij de Japanners draaide alles om eer. Dat bepaalde hun gedrag in de kampen, hun zelfmoordmissies, hun volharding, alles.

Oeh! Geweldige tip: Kijk de film 'John Rabe' Het gaat over het bloedbad van Nanking. Heel interessant, vooral omdat het een beetje vergeten is. De Japanners hielden daar een enorm bloedbad waar veel misdaden als verkrachting en plundering zijn gepleegd. Binnen Nanking (nan - ching) werd dankzij de Duitser John Rabe en wat anderen een speciale 'veiligheidszone' ingesteld, waar geen soldaten mochten komen (van beide kanten, dus geen Japanse en geen Chinezen). Met deze veiligheidszone heeft hij zo'n 200.000 mensen van de wisse dood gered. In de film die ik hierboven noemde, komen na gespeelde stukjes voor die waargebeurd zijn. Zo werden er echt wedstrijdjes gehouden onder Japanse soldaten wie er het snelst de meeste hoofden kon onthoofden. Ik raad je aan om de film te kijken en even op wikipedia te gaan zoeken!

De Jappenkampen in Indonesië waar zovele Nederlanders omgekomen zijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100