Kan een school mij uitsluiten van examen?

Ik heb een niet zo goeie periode meegemaakt en daardoor redelijk wat gespijbelt op school. nu zit ik in VWO 6 en ben 19 jaar, dus leerplicht en kwalificatieplicht heb ik al lang niet meer. maar ik moet dus nu nakomen, alle gemiste uren dubbel inhalen. ik heb net mijn laatste schoolexamens gehad dus zit mij nu echt van half 9 tot half 5 te vervelen. Is het mogelijk dat een school mij uitsluit of zelfs nog van school stuurt als ik niet meer naar mijn nakom uren kom?

Toegevoegd na 11 minuten:
ik moet mijn CSE nog doen, die beginnen echter pas op 16 mei. ik moet nu nakomen. ik mag wel leren voor het examen maar het ligt nog redelijk ver vooruit (4 weken). dus die motivatie is weg.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet nog landelijk examen doen.
Kan en mag je in ie extra uren voor je examen studeren?
Heb je thuis tenminste vrij van huiswerk maken en voorbereiden op je examen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kwalificatieplicht heb je tot je 27e volgens mij.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
O jee, mijn reactie klopt niet. Excuses!

Het beste antwoord

Elke school heeft een regelement van uitsluiting. Lees dat op de site van jouw school.

En anders even een mailtje naar 5010 (onderwijsvraagbaak)en je krijg binnen drie dagen een perfect antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik zat in 5 havo werd voor fe derde keer geschorst. Dus mpesten ze me van school trappen. Ik mocht geen lessen volgen maar wel me examen maken en andere cijfers die ik nodig had. Kwam ook door spijbelen, in je laatsye jaar kunnen ze je noet uitsluiten van examen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met een beetje redelijkheid laten ze je examen doen.
voor er een leerling verwijderd wordt zijn er behoorlijk wat andere systemen die in werking gesteld moeten worden. in de tussentijd mogen ze via wat omwegen je wel onthouden val lessen of de toegang tot de school ontzeggen. dat zou dus ook tijdens je CSE kunnen gebeuren, hoewel ik denk dat dan zoveel ophef ontstaat dat ze dit uit hun hoofd laten.