Mag een dokter een tattoo hebben?

Ik wil later arts worden, dat weet ik al zeker. Maar nu vroeg ik me af, mag een arts/dokter een tattoo hebben? Ik kan het nergens vinden en ben erg nieuwschierig.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
13.6K
Amadea
5 jaar geleden
Voor mijn gevoel strookt dat niet met elkaar. Een arts wil mensen een gezonde huid geven. Iemand die een tatoeage wil kiest ervoor om zijn huid levenslang te verminken.

Antwoorden (3)

Ja hoor, ook artsen mogen hun huid verzieken. Net zo goed als dat ze hun longen mogen vervuilen met nicotine en hun lever mogen spoelen met alcohol.........
Een en ander is natuurlijk cynisch bedoeld, maar wel "waar".
Toegevoegd op 24 juni 2018 18:15: tekst
5 jaar geleden
Uiteraard mag een dokter een tatoeage hebben. Feit is dat het de de oudste lichaamsversiering is. Zorg er wel voor dat je ze altijd kan bedekken dus geen gezicht/nek tatoeage. Geen ziekenhuis zal je aannemen met een gezicht/nek tattoo. Kortom, leef je uit het hou het bedekbaar. Er zijn geen “geschreven regels voor”. Als toekomstige arts mag jij van mij onder de tattoos zitten, zolang je maar kundig ben. Echter moet je wel neutraliteit uitstralen als dokter vandaar het advies. Zie site als beginnetje
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Excuses voor slordigheden/ spelfouten
Ja, het wordt niet letterlijk verboden.

Echter, het gaat er niet zo zeer om of het letterlijk 'mag'. Iedereen mag doen en laten wat hij wil. Het punt is meer dat dit in een bepaalde functie / baan niet verwacht wordt, 'not done' is en dus niet aan te raden.

Al zijn er tegenwoordig behalve zeelui veel meer dan vroeger mensen die tattoo's hebben. Zo zijn er mensen die wel een of meerdere tatoeages hebben, maar er voor zorgen dat deze niet te zien zijn met normale kleding aan. Bv niet in je gezicht/nek/hals maar ook niet op je handen/armen, tenzij je iedere dag met lange mouwen je werk doet en met handschoenen aan.

Mag een dokter een tattoo hebben? Ach, er zijn steeds meer oude(re) mensen dus ook patiënten en om deze groep mensen gaat het hier. De jongere mensen zullen er niet van opkijken en de vraag is of er eigenlijk een bezwaar kan zijn. Het gaat om indruk en acceptatie, wil je dat risico nemen, wil je anders zijn dan je medestudenten? dan moet je dat maar doen.