Heb je wiskunde B nodig om grafisch te ontwerpen?

Iedereen zegt dat maar is dat echt nodig? Ontwerpen is toch niet zo ingewikkeld dat je daar wiskunde B nodig voor hebt.
Ik doe trouwens vwo wiskunde A, en kunst beeldende vorming gekozen.. zou dat genoeg zijn om grafisch te ontwerpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

Mijn broer heeft mavo gedaan en zit nu op het grafisch lyceum Rotterdam, dus ik denk dat dat wel genoeg is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een aantal designprogramma's als Adobe Illustrator komt ook was wiskunde aan te pas bij vectoren en dergelijke. Maar het gaat inderdaad om het product wat jij levert. Je hoeft ook geen 100 jaar voetbalgeschiedenis uit je hoofd te kennen om profvoetballer te worden