ik doe nu 2havo, ik wil heel graag dokter worden, hoe kan ik dat het beste doen?

ik wil graag naar vwo, maar ik weet niet of dat te moeilijk is, en dan moet ik wel al mijn vrienden in de klas missen. kan ik misschien ook via havo een dokter opleiding doen, of moet ik dan als nog vwo erachter aan gaan doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar wees in iedergeval trots dat je HAVO kan!
Ik (en vele anderen) doe een MOORD om naar havo te kunnen xD

Antwoorden (8)

Je kunt via Havo naar HBO en van HBO naar de universiteit om geneeskunde te studeren. Moet je wel een relevante HBO opleiding doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je dokter wilt worden, dan zal je echt het hoogst mogelijke pad moeten bewandelen, dus naar het VWO/ gymnasium en dan de universiteit.
En heel hard werken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HAVO 5 halen met een goede eindlijst en dan VWO. Voor je droom moet je VWO hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan altijd na je HAVO het VWO doen. Tussentijds overstappen is denk ik niet mogelijk maar dat zou je even aan je decaan kunnen vragen die is daar speciaal voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn zoals je wel leest veel wegen om daar te komen. De beste weg is toch om VWO te gaan doen, omdat je dan gewend raakt om keihard te werken. Want dit zal je straks ook op de universiteit doen. Afstromen naar de havo kan dan gewoon, en dan kan je altijd nog HBO met daarna WO doen of je havo afmaken en daarna je VWO doen. Bespreek eens met je mentor op school of hij/zij het slim vind voor jou om vwo te proberen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan als het goed is nadat je havo hebt gedaan 5 en 6 vwo doen. En dan gewoon naar de universiteit. Volgens mij kan het niet anders. (Of je moet alleen maar 10en staan dan laten ze je wel naar vwo gaan :))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3 mogelijkheden:

1 - Na de havo, 2 jaar VWO en dan universiteit
2 - Na de havo, 1 jaar HBO en dan universiteit
3 - met een 21+-toets voor de uni (Colloquium doctum)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanuit 2 havo kan je vaak nog naar VWO. Je kunt ook 5 havo nog doen, en dan overstappen op vwo.
Ik zat in 1 havo/vwo en nu in 2 vwo. Ik merk dat enkel de vragen op de toetsen anders zijn geworden. eerlijk gezegd vind ik het makkelijker. er wordt namelijk minder naar je kennis gevraagd. meer om zelf na te denken en vooral doordenken over de stof.
Ik ben dus ook naar een andere klas gegaan. Mijn vrienden zie ik nog vaak in de pauze, maar ik heb nu nog leukere vrienden in mijn eigen klas.
Als dit je droom is, ga er dan voor. Het is zeker mogelijk.
Er zijn zeer veel mensen die na havo vwo gaan doen.
Succes!