Krijg ik studiefinanciering?

Ik ben nu 16 jaar. Volgend jaar ga ik studeren(hbo). Dan ben ik 17 jaar. Krijg ik dab studiefinanciering of niet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je nog geen 18 bent krijg je na het eerste kwartaal pas stufi. Ik was 17 toen ik begon aan de uni en had dus hetzelfde.

Op http://wetboek.net/Studiefinanciering-2000/2.3.html staat het ook:

"Voor studiefinanciering kan een student in aanmerking komen die op de eerste dag van het kwartaal waarin hij hoger onderwijs is gaan volgen:

jonger is dan 18 jaren: met ingang van de eerste dag van het daaropvolgende kwartaal."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb ik ook meegemaakt (uni). Ik kreeg pas stufi vanaf oktober, dus inderdaad vanaf het tweede kwartaal.

Andere antwoorden (2)

ja, ik was zelfs nog 16 toen ik begon. Maar ik kreeg ook gewoon stufi. bij het MBO is dat pas vanaf je 18e ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon het zelfde bedrag
Ja, je krijgt een studiefinanciering. Ik heb dit met anderen ook meegemaakt.