Hoe word ik Architect?

Ik studeer nu bouwkunde aan de Hogeschool van Utrecht. Zit nu in mn eerste jaar en haal mn propedeuze im dit jaar. Wat is vanaf hier de beste/kortste manier om architect te worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

In Nederland hoef je officieel geen architect te zijn om gebouwen te mogen ontwerpen. Als jij denkt dat je goed kunt ontwerpen, lever je een bouwtekening in bij de gemeente en vraag je een vergunning aan. Als zij het goedkeuren, mag je gaan bouwen. Als je officieel architect wilt worden, zoals ik, moet je bouwkunde studeren aan een technische universiteit. Je kunt ook eerst naar de technische hogeschool gaan en daarna een vervolgstudie aan de Academie van Bouwkunst doen.

http://www.origins-architecten.nl/

Toegevoegd na 59 seconden:
Hier is de vraag al eens gesteld:

http://www.goeievraag.nl/vraag/eisen-architect-wilt.87029

Toegevoegd na 10 uur:
"zoals ik" staat er nog tussen.
Maar de tekst is niet van mij en ik ben geen architect.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het beste kan je met de adviseurs op je school gaan praten. Die kunnen je het beste advies geven. Ook als het bijvoorbeeld handig is om tijdens je opleiding wat extra vakken e.d. te volgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom word dit gemind? Het is een goed antwoord. Ik weet niet wat voor geschiedenis de vraagsteller heeft, wat voor opleidingen e.d. Dus moet hij het bespreken met iemand die deze gesschiedenis wel kent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vond je reactie wel goed. Ik zal maandag meteen met mn begeleiders gaan praten er over.