Doorstromen naar Vwo?

Een vriendin van me wil heel graag doorstromen naar het vwo, ze zit nu in haar examenjaar(havo, N&G met informatica en natuurkunde). Wat moet zij gemiddeld staan. En ik heb ook gehoord dat je sommige vakken niet meer hoeft te volgen, is dat waar of verschilt dat per school? Verder heeft ze dyslexie dus het probleem met de verplichte moderne taal heeft ze niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik begrijp hieruit dat ze naar haar examen ook nog 2 jaar vwo wil gaan doen en die diploma ook wil halen, dat klopt toch?

Ik denk dat ze zich daar niet te veel zorgen over hoeft te maken. Ze heeft al een beetje een voorsprong op de rest namelijk, want wat je in die twee jaar vwo krijgt, heeft zij al gehad. Op vwo is het wel iets moeilijker en iets uitgebreider, maar de basis is er. Als het echt niet mocht lukken heeft ze altijd nog haar havo waar ze dan mee verder kan. Als ze 1 jaar hbo doet, kan ze nog eventueel naar een universiteit.

Volgens mij hoef je niet per se een bepaald gemiddelde te hebben, maar dat kan per school natuurlijk verschillen. Ze heeft in ieder geval wiskunde, dus dat is fijn, want op vwo is dat verplicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het verschilt per school, wat ik wel mote zeggen is dat het doorstromen van havo naar vwo best groot is..
Maar als ze het aankan... :)