Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel kost opleiding geneeskunde?

Als ik dit jaar niet wordt ingeloot dan wil ik eerst een jaartje farmacie doen, en volgend jaar weer meeloten. als ik dan erin kom, betekent dit dat er een jaartje van mijn studiefinanciering afgaat, aangezien ik eerst farmacie heb gedaan. Het laatste jaartje (6e jaar) geneeskunde moet ik dan zelf betalen, maar hoeveel kost dit dan? Moet ik dan alleen het collegegeld van ruim 1000 euro betalen? Of komt er nog wat meer bij kijken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
805

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het collegegeld is wel iets meer dan 1000 euro hoor. En buiten dat zal je dus dat jaar zelf in je levensonderhoud moeten voorzien omdat je geen beurs meer krijgt.
Het lijkt slim om een studie te kiezen waarmee je al een deel van het geneeskundecurriculum loopt. Volgens mij kan dat bij biomedische technologie, of biomedische wetenschappen. Zij werken vaak samen met een faculteit geneeskunde. Of dat ook voor farmacie opgaat durf ik njet te zeggen. Mogelijk kan de studiedecaan van de universiteit je dat vertellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hang ervan af. Als jij in plaats van een studiebeurs geld gaat lenen kan je schuld hard oplopen. Op dit moment is het nog niet zo dat een extra studiejaar ook meer collegegeld kost. Er zijn meen ik wel plannen om dat te veranderen, maar het is natuurlijk moeilijk om nu te zeggen hoe dat over 6 jaar zal zijn. Je zult echter zeker niet de enige zijn die dan zeven jaar nodig heeft om een studie geneeskunde af te ronden.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding