Hoeveel kost opleiding geneeskunde?

Als ik dit jaar niet wordt ingeloot dan wil ik eerst een jaartje farmacie doen, en volgend jaar weer meeloten. als ik dan erin kom, betekent dit dat er een jaartje van mijn studiefinanciering afgaat, aangezien ik eerst farmacie heb gedaan. Het laatste jaartje (6e jaar) geneeskunde moet ik dan zelf betalen, maar hoeveel kost dit dan? Moet ik dan alleen het collegegeld van ruim 1000 euro betalen? Of komt er nog wat meer bij kijken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het collegegeld is wel iets meer dan 1000 euro hoor. En buiten dat zal je dus dat jaar zelf in je levensonderhoud moeten voorzien omdat je geen beurs meer krijgt. Het lijkt slim om een studie te kiezen waarmee je al een deel van het geneeskundecurriculum loopt. Volgens mij kan dat bij biomedische technologie, of biomedische wetenschappen. Zij werken vaak samen met een faculteit geneeskunde. Of dat ook voor farmacie opgaat durf ik njet te zeggen. Mogelijk kan de studiedecaan van de universiteit je dat vertellen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100