Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik ben 17 jaar en doe nu bbl, wil stopen en 40 uur per week werken en thuis studie loi doen is dit mogelijk heb een kader diploma

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
615

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je mag niet zomaar werken aangezien je nog geen startkwalificatie hebt. Voor een startkwalificatie moet je minstens een Havo of MBO diploma op zak hebben.

Je zou kunnen overleggen met je leerplichtambtenaar of je een thuisstudie mag volgen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Wellicht moet je de leerplichtambtenaar iedere week op de hoogte houden van je vorderingen en af en toe terug komen voor een gesprek. Bedenk je wel dat er veel tijd zit in een thuisstudie en dat je veel zelf dicipline nodig hebt, zeker als je daarnaast nog 40 uur in de week werkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf bbl opleiding gedaan en daarvoor moest ik minimaal zoveel uur per week werk hebben bij een leerbedrijf. Ik ging 2 avonden in de week naar school en overdag 5 dagen werken. Is zwaar maar ja na 1,5 jaar was ik klaar. Ik zou nooit loi doen, maar ik spreek voor mezelf. Ik vind het fijner om het via school te doen ipv de discipline opbrengen om het thuis te doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding