Mag de school zeggen dat wje niet mag staken?

Ik kreeg pas een mailtje van de school. Dat wij niet mogem staken 4april en anders moeten we ieder uur dat we missen 2x in halen en een berg met strafwerk..
Mag de school dit Zeggen?

Ps.srry voor spelfouten dislextie

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (7)

nee je mag niet staken omdat het laks, ons leerlingen niet steunt en wij mogen alleen "legaal" staken als het laks het zegt. ga voor meer info naar laks.nl

Toegevoegd na 47 seconden:
dus als je toch gaat staken ben je eigenlijk aan het spijbelen en mag de school je daar voor straffen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok thx doe ik zo wel even :d
Jazeker! En je school heeft het duidelijk gezegd, dus heb je je daar aan te houden. Of, als je persé toch wilt, dan ga je en neem je de konsekwenties voor lief. Maar mijn advies is: blijf normaal je lessen volgen. Het is een zomaar staking, voor Amsterdam. Daar is echt niemand van onder de indruk....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of je neemt je vrije dagen op.
Natuurlijk mag de school dat zeggen! Als je gaat staken, blijf je eigenlijk gewoon weg van school. Dat is dus spijbelen.

Ontevredenheid is niet zomaar een geldig excuus om van school weg te blijven. Ook niet als een hoop andere scholieren dat ook doen. En ook niet als die scholieren met zijn allen op een plein gaan lopen roepen dat ze het ergens niet mee eens zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk mag je staken. Je laat je toch niet intimideren door een mailtje? Vrijheid van meningsuiting, is een grondrecht. We zijn toch niet in Libie?
- staak collectief, dus als groep. Kom wel naar school en laat je als 'staker' inschrijven.
- stuur een reply met de mededeling dat je school haar reguliere lesuren al niet eens haalt. Noem de uitval van lesuren door ziekte, overleg, personeelsuitjes, examens etc. Dat 'maatregel' disproportioneel is en dat maatregel niet is onderbouwd door wet en regelgeving.
- op welke basis meent de schoolleiding te mogen 'straffen'? Staat dit op papier?
- geef aan dat de leerlingen zich dan collectief 'ziek' melden. Last van rug, ofwel 'jullie kunnen m'n rug op'.
- geef aan dat leerlingen, indien de schoolleiding deze mail niet intrekken en excusses aanbieden niet langer meewerken aan promotionele activiteiten als 'open dagen'. Sterker er zullen dan folders onder as leerlingen worden verspreid dat ze toch vooral naar een andere school moeten gaan.
- Neem contact op met krant en regionale TV omroep.
- Dien een klacht in bij schoolbestuur dat schoolleiding dat interne mail door hen wordt misbruikt voor intimidatie en propaganda. Dat je bent ingeschreven bij 'val mij niet lastig register' en van oneigelijk gebruik van privé-email adressen een overtreding is (namelijk 'spam' en dat je hierover melding gaat maken bij Min. van Onderwijs en Meldpunt Bescherming Privacy gegevens.
- vraag onderhoud bij schoolbestuur over falend beleid van schoolleiding in het algemeen en in deze kwestie in het bijzonder.

Het zal wel niet veel helpen, maar negatieve publiciteit, daar houden scholen niet van (teruglopend leerlingen aantal) en ze moeten er een paar uurtjes over vergaderen om een antwoord te formuleren.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, het mág ook. Het heeft alleen consequenties. Wil je die consequenties niet dragen, dan kun je beter niet om ieder wissewasje op een plein gaan staan schreeuwen in plaats van gebruik te maken van het onderwijs dat je wordt aangeboden.
Je mag alleen staken als jouw school de staking ondersteunt. Blijkbaar doet jouw school dat niet. Dus als je 4 april zonder reden niet op school bent, sta je gewoon als gespijbeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is geen officiele staking maar deze is opgeroepen door leerlingen van een Amsterdamse school via social media als opdracht voor het vak levensbeschouwing. Dus ja dat mag geweigerd worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze staking was een project van een aantal leerlingen uit Amsterdam, dat waarschijnlijk onbedoeld een landelijke actie is geworden. Als je de oproep om te staken die werd rondgestuurd had gelezen, had je waarschijnlijk al gemerkt dat deze niet serieus bedoeld was. Ik ben het er wel mee eens dat er zeker wat moet veranderen in het onderwijs, maar dat los je niet op met een staking, zeker niet met eentje waar het LAKS niet eens achter staat. Daarnaast is de kans groot dat leerplicht bij ziekmelders op thuisbezoek gaat, mogelijk met ondersteuning van de politie. Advies: ga gewoon naar school.