Ik ben Opsgestroomd naar 1Havo, ik zit er nu net 2 weken in, maar ik begin in een nieuwe hoofdstuk, en het is allemaal nieuw en ik sta nu 2 onvo...

en ik sta nu 2 onvoldoendes op Biologie een 5.2 en op Nederlands een 5.5 is dit erg?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (9)

5,5 is geen onvoldoende en ik zou mij afvragen of je wel voor havo geschikt bent. Of dit zijn net je slechte vakken? Dan gewoon doorgaan!
13 jaar geleden
Je kan het toch nog ophalen, het is pas erg aan het einde van het jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat is niet erg. Je moet er nog inkomen. Die cijfers vallen op zich nog wel mee. Als je een 3 en 4 had gehad, was het zorgwekkender.

Probeer zo veel mogelijk extra uitleg te vragen voor stof die je niet begrijpt. En gewoon goed je best doen. Als jij laat zien dat je graag wilt, zul je ook sneller hulp krijgen van docenten.

Succes!

Toegevoegd na 38 minuten:
Nou is biologie op de Havo ook echt een heel stuk moeilijker dan op de mavo. Het is even doorbijten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Erg is wat jij erg vindt. Je hebt gelijk als je twijfelt of havo wel jou niveau is. Praat er eens over met je mentor. En wat wil je? Hard werken en met 6-jes de havo halen? Of rustig aan kunnen doen en met vette voldoendes het vmbo halen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de eerste klas van de middelbare school tellen de cijfers nog niet mee voor je examen. Je kunt deze punten nog ophalen als je bijvoorbeeld een 7 haalt. Je bent niet voor niets doorgestroomt naar havo, en als het niet gaat merken de leraren dat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt er vanaf hoe je andere cijfers zijn. Misschien zijn Nederlands en biologie vakken die je erg lastig vindt maar blink je uit in andere vakken.

Je kunt natuurlijk altijd om bijles vragen, en i.p.v. het hele hoofdstuk in één keer door te nemen dit in kleine stukjes te hakken, meestal kun je de dingen dan beter onthouden.

Leer ze!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt ervan af. Als je er op GT/MAVO ook laag voor stond op die vakken dan zijn dat gewoon je 'slechte' vakken, als het sinds je op havo zit zo is kan het zijn dat je even moet wennen. Of je doet niet genoeg je best, het kan ook dat het echt te moeilijk is maar dat lijkt me niet, anders laten ze je niet naar havo gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zit in het examenjaar en sta 2 onvoldoendes, en toch zegt mijn mentor dat ik 'het ga redden. en geloof me, als ik het red, kan jij het ook!

Toegevoegd na 46 seconden:
trouwens, een 5.2 of 5.5 is géén zware onvoldoende. gewoon ervoor zorgen dat het géén 3/4 wordt, dan komt alles goed;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk niet naar de slechte cijfers, maar ook naar de goede cijfers.

als je 3 zevens hebt, 2 zesjes en die vijven, dan maakt dat niet zoveel uit, die onvoldoendes.

Schenk er wat meer aandacht aan en minder aan de vakken waar je een zeven voor staat..