Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat kan ik doen tegen een school?

ik wordt geschorst met de reden agressief gedrag terwijl dat niet zo is en niemand er wat over kan bevestigen... 2e keer op een rij dat ze dit doen... de vorige leraar heeft gemeld aan mijn mentor dat hij niet eens boos was.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
762

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kan heel veel doen, nooit opgeven.
Je ouders zijn een belangrijke tool. Laat ze praten met degene die je geschorst heeft en als dat niet werkt dan ga je met je ouders naar de directeur. De directeur bleek de beste bemiddelaar te zijn die je op school terrein kan vinden. Hij kijkt namelijk niet alleen naar de belangen van de leraren maar ook die van de leerlingen(geld niet op een prive school).
Als dit niet werkt ga je, met je ouders, naar de ouders van de mensen die jouw dit onrecht hebben aangedaan.
Als dit niet werkt heb je altijd nog politie maar door de bureaucratie en veel ander werk denk ik niet dat ze veel tijd aan je gaan besteden zoals vroeger.
Als dit niet werkt dan kun je gaan interveren zoals je laten interviewen met een onafhankelijke schoolkrant. Dit laat leraren misschien inzien dat je achter je standpunt staat.

Het belangrijkste is dat je niet opgeeft want dan heb je verloren. Misschien is acceptatie ook juist, maar dan gebeurt er niks in de wereld.

Je moet ook altijd serieus blijven want dat stellen leraren op prijs in zo'n situatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Misschien met je ouders naar de persoon die je geschorsd heefd
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou inderdaad met je ouders samen een gesprek aanvragen met je mentor. Vaak lost dit een hoop op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch vreemd, je wordt geschorst om niets! Weet je dat echt zeker? Ik zou toch echt eens samen met je ouders gaan praten. Misschien heb je anders een oom of tante die met je mee kan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat zijn die onrechtvaardige zaken dan? Voor goede rechtvaardige zaken opkomen is niet slecht. Er zijn wel verschillende manieren om hierop te reageren, je kan overleggen, je kan iemand aanspreken ( zker in het geval van een ouder persoon maar eigenlijk altijd wel op een nette manier) of je kan brutaal worden, zelfs schelden en bedreigen.
Vaak krijg je terug wat je uitstraald, hoewel ik natuurlijk jou en je situatie niet kan beoordelen.
Blijf wel beleefd en netjes spreken, dan ben je zelfs als je het onderspit delft wel de winnaar omdat jij je eigen waarde/eer behouden hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mmm... dat klinkt vreemd ja. Het is wel gewaardeerd als je fouten in het systeem aan de dag legt. Ik kan je niet veel meer helpen helaas, ik heb geen idee of er een instantie is waar je naartoe kan. De beste oplossing is meestal toch netjes blijven en praten, maar gezien wat je zegt lijkt dat lastig. Misschien heb je een leraar op school waar je het goed mee kan vinden die met je kan praten op een rustige manier en samen met jou een oplossing kan bedenken of je verder kan wijzen. Ik neem aan dat er wel iemand onder de leraren is die geen persoonlijke problemen met jouw heeft. Nou suc6

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding