Voor een Havo-diploma ga je in principe vijf jaar naar de middelbare school, en voor een VWO-diploma zes jaar. Gymnasium heeft als verschil met Atheneum dat je daar de klassieke talen bij onderwezen krijgt.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Op gymnasium krijg je Latijns en Grieks erbij als vak, op Atheneum (vwo) niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Atheneum en gymnasium vallen onder VWO.
Het enig verschil is dat je op het gym ook grieks en latijn krijgt en op het Atheneum is dit een keuzevak.

Havo lijkt op atheneum, alleen is de lesstof iets minder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bovenstaande is allemaal juist, met als toevoeging dat het gymnasium in twee vormen bestaat:
- als onderdeel van een scholengemeenschap
- als zelfstandig gymnasium

Een zelfstandig gymansium heeft vaak een wat meer "elitair" karakter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zit zelf op het Gymnasium, en ik hoor de leraren wel eens zeggen dat Gymnasium moeilijker is. Maar mijn school maakt ook zelf sommige lesboeken, daar kan het ook door komen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Havo is makkelijker dan atheneum en gymnasium. Bij gymnasium krijg je Grieks en/of Latijn. Gymnasium is t hoogst haalbare van middelbare scholen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
havo krijg je ong dezelfde stof als bij atheneum maar dan makkelijker en gymnasium is nog met Latijn en Grieks erbij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en atheneum is precies hetzelfde als gymnasium maar dan heeft gym dus Latijn en/of grieks erbij