Hoe vaak mag je een toets herkansen op een ROC?

Hoe vaak mag je een toets herkansen op een ROC? Verschilt dat per school of zijn er landelijk vaste algemene regels hiervoor?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Op het Roc heb je 2 toestmomenten 1 met de hele klas en de tweede is een herkansingsmoment die word afgesproken op een bepaalde dag. Ben je er de eerste keer niet dan heb je nog 1 herkansingsmoment. Ben je op die herkansingsmoment niet aanwezig en wil je het overdoen dan moet je een verzoek doen bij de examencommisie en als die word goedgekeurd mag je de toets herkanzen. Maar de examencommisie is daar heel streng als je zegt ja had gewoon 2 keer niet geleerd heb je pech, lag je in het ziekenhuis dan heb je grote kans om de toets over te mogen doen.