Wat is nu eigenlijk een headhunter bureau en hoe vinden ze hun kandidaten?

Soms zegt iemand 'ik ben benaderd door een headhunterbureau'. Wat is er dan gebeurd? Hadden ze zichzelf ingeschreven of zijn ze echt gezocht?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Een headhunter is iemand die voor een bedrijf een nieuwe medewerker zoekt die aan bepaalde kwalificatie moet voeldoen. Vaak gaat het hierom hoger opgeleid personeel. Zij nemen de intact van het bedrijf over en zetten de advertenties en komen met geschikte kandidaten voor het bedrijf. Waarna het bedrijf een keuze maakt en een arbeidsovereenkomst aanbied.
Dit is dus niet te verwaren met interim medewerkers. Dat is zoals hierboven denk ik wordt bedoeld een soort uitzendbureau

Toegevoegd na 2 minuten:
hier nog een link van intermediair waar veel van dat soort bedrijven in adverteren
http://www.intermediair.nl/vacatures/gezondheidszorg/350/headhunter-vacatures.html
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een headhunter bureau is een 'soort uitzendbureau' waar je naar toe kan gaan als je een heel specifiek iemand (werknemer) nodig hebt voor jou bedrijf. Bijv. een directeur met heel veel kennis en ervaring. Zo een directeur is moeilijk te vinden aangezien zulke mensen bijna nooit werkeloos zijn.
Je gaat dan naar een headhunter bureau en huurt dat bureau in om voor jou die directeur te vinden.
Dit bureau (bestaat uit een aantal headhunters/recruiters) gaan dan op zoek naar een directeur (die meestal al een baan heeft) en proberen hem weg te krijgen (bijv met aanbieden beter salaris) bij zijn oude bedrijf zodat het nieuwe bedrijf hem als directeur kan krijgen.

Diegene die benaderd worden door een headhunterbureau zijn dus in de meeste gevallen echt gezocht.