Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Iemand een idee wat helpt tegen faalangst of iets dergelijks

Ik heb morgen een se van economie en ik heb nu vandaag al bijna 10 uur geleerd. Ik ken alles maar doordat ik in de oefenvragen stomme foutjes maak krijg ik weer het idee dat ik het helemaal niet kan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
815

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Ik heb ook gehad en nu nog
Last van. Volg een faalangsttraining op school ! En probeer niet meer kort van te voren te leren;) dit maakt je alleen nog maar zenuwachtiger

Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bereid je goed voor door op tijd te leren kort maar vaak dus niet 2 uur lang op een dag maar eerst een half uurtje en dan vaker op een dag.
En tijdens een toets denken aan een slim iemand zoals einstein of zoiemand, klinkt raar maar is echt. Is bewezen door een heus onderzoek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die training is een goed idee. Verder kan je hele fijne pilletjes kopen van valeriaan bij de drogist/Kruidvat die je mentaal heel kalm maken en die speciaal voor dit soort dingen bedoeld zijn. Ik gebruik ze ook (rijexamen) en het werkt echt fantastisch!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Morgen tijdens je se eerst rustig de vragen doorlezen, als eerste de vragen beantwoorden die je weet; dat geeft je een lekker safe gevoel. Die punten heb je dan vast binnen!
Daarna de vragen waar je wat meer tijd voor nodig denkt te hebben. Als laatste de vragen waar je moeilijkheden verwacht. Je zal zien in de loop van het examen steeds meer van je kennis bovenkomt. Je hebt er tenslotte serieus voor geleerd en je kent alles.
Ik heb er dan ook het volste vertrouwen in, zet em op!
Veel succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb er ook af en toe last van en heb de meeste bovenstaande dingen ook gedaan. Helpt allemaal enigzins.
Wat je er nu en morgen aan kan doen is zorgen dat je goed slaapt, goed eet en niet te zenuwachtig wordt.
Bedenk je voor de toets een paar grappige dingen waar je eventueel aan kan denken tijdens de toets mocht je erg zenuwachtig worden. Bijvoorbeeld een goede grap van een cabaretier die je leuk vind, of een 1 april grap die je erg grappig vind. Als je ergens lol om kunt hebben ontspan je even en vermindert de spanning.
Tijdens de toets kan je het best genoeg pauze nemen tussendoor, af en toe wat drinken, als het mag wat eten. Als je een vraag tegenkomt die je even niet weet, laat die dan even voor wat het is en kom er aan het eind op terug.

Op de lange termijn, faalangst kan een onderdeel zijn van een laag zelfvertrouwen, in mijn eigen geval is dat in ieder geval wel zo. Gaan de dingen fout dan zoek ik het bij mezelf, gaan de dingen goed dan denk ik dat ik geluk had. Snap je het al? Misschien geld dat voor jou ook, het is goed om hier aan proberen te werken, iets over te lezen of hulp te zoeken. Onzekerheid is super vervelend om mee te leven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding