Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

iemand een goed onderwerp voor een engels debat?

ik zit in 3 havo en ik moet met een vriendin een engels debat houden het mag overal over gaan maar het liefst wel over een onderwerp waar goede argumenten (voor en tegen) bij te bedenken zijn.
alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

je kan het hebben over torenflats in de stad.
ben je daar voor of tegen?

je kan het ook over donorschap hebben, maar dan over het systeem daaromheen dat ze bijv. niets zeggen over dierproeven.

je kan het ook over reclames houden, dat ze meer informatie en duidelijkere info moet krijgen.

over de euro .. ben je er voor of tegen ?

je kan het ook hebben over school uniformen
of over het dragen van make-up

over het plukken van bloemen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hello classmates... today I would like to have a debat about the subject 'picking flowers'. Is it acceptable or should we punish people who pick them ? Anyone who wants the dead penalty for those bastards ?
Ik geef je een plusje voor het absurde ervan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh dankje!

Andere antwoorden (7)

Wat ik de laatste tijd veel over zag op tv is het fokken van honden. Het is op dit moment als zover doorgegaan dat bijvoorbeeld de engelse bulldog alleen via een keizersnede terwereld komen en dat ze bijna alle maal problemen met de luchtwegen hebben. Dan heb je ook nog de chavaliers. Deze honden zijn zo doorgefokt dat ze een kleiner hoofdje hebben gekregen, waardoor minstens 90% van deze honden aan chronische hoofdpijn lijden.. Je zou dus tegen kunnen zijn omdat de gezondheid van het dier in het geding is, maar je hebt ook de andere kant dat mensen een mooi dier willen.

Verder zou je het bijvoorbeeld over LIbie kunnen hebben. Moeten de landen wel of niet wat doen aan de siuatie in Libie? Hopelijk heb je er wat aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verlagen/verhogen van de wettelijke leeftijd waarop je kunt:Auto/brommer rijden
alcohol gebruiken
stemmen
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Jullie kunnen het gaan hebben over b.v. euthanasie, over de voordelen en nadelen van vrienden, over een kind krijgen op je 60ste.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar iedereen een uitgesproken mening over heeft is :
1) Is er leven na de dood ?
2) Bestaat er een god , en in welke vorm zie jij die ?
3) Dingen die we niet zien of kunnen bewijzen (zoals buitenaards bestaan)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe zou je daar een debat over houden?
er is geen 1 bewijs .. heel je standpunt berust dan op alleen eigen mening
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, jij lijkt me een lieverdje ... als er doorslaggevend bewijs is van iets, is het dan nog een debat ? Om nou daarmee met minnetjes te gaan zwieren... triest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach nee, geen ruzie... ik hou me echt niet bezig met minnetjes uitdelen tenzij iemand écht een dom of brutaal antwoord geeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb er geen minnetje op gegeven hoor .. dat zou wel erg triest zijn..
Moet William koning worden, of toch eerst zijn pa Charles?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het invoeren van de euro op de britse eilanden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kies een onderwerp waar jullie samen al veel vanaf weten. Dat praat makkelijker omdat je je dan voornamelijk bezig hoeft te houden met het debat en de woorden en minder met het onderwerp zelf
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding