Nee maar het is wel handig want veel medicijnen en ziektes hebben een latijnse naam
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee vroeger wel, maar nu niet meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoef niet, het is wel handig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ZEKER NIET, het kan op sommige punten handig zijn, zoals corpus (lichaam) wordt soms in als term gebruikt, maar het is ECHT niet nodig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou, weet n iet precies wie de andere antwoorden hebben gegeven, maar de latijnse taal hoef je misschien niet te weten maar, ik heb cursus doktersassistent, assistente dus en heb meer dan duizend latijnse woorden, ziektebeelden, lichaamsdelen uit mijn hoofd geleerd, studeren zeker de taal kennen niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Uiteindelijk moet je gewoon de medische termen van buiten kennen (of het nu latijn of swahili of oud-chinees zou zijn, dat maakt niet uit). Immers, de grootste moeilijkheid bij latijn is niet de woorden kennen, maar de juiste vervoegingen kennen en kunnen toepassen.
Het enige voordeel dat je zou hebben uit een grondige kennis van de latijnse taal is dat je bijvoorbeeld uit de naamval extra informatie zou kunnen afleiden over de eigenschappen van de medische term.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, je moet geneeskunde studeren om arts te worden, maar het is wel handig als je latijn hebt gehad op de middelbare.
Maar ik zit op een gymnasium en eigenlijk leer ik bij latijn nauwelijks woorden die te maken hebben met medische dingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om aan de geneeskunde studie te mogen beginnen zijn er twee vakken als verplicht gesteld; scheikunde en natuurkunde. Latijn is dus niet verplicht en het is ook niet noodzakelijk.

Natuurlijk worden er veel Latijnse benamingen gebruikt, bijv bij anatomie, maar dat is eigenlijk toch oridinair stampen, om dat onder de knie te krijgen.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tegenwoordig ook biologie en wiskunde A of B