Wie kan mij een boeiend Engels boek aanraden?

Ik wil graag mijn Engels verder uitbreiden en ontwikkelen aan de hand van een Engels leesboek. Niet te moeilijk, niet te gemakkelijk. Mijn Engels is van gemiddeld niveau. Wat genre betreft is mijn interesse best breed. Geen fantasieboeken graag. Wie heeft er tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.4K

Antwoorden (22)

the kite runner :) in het nederlands heet die de vliegeraar. Ik vind het een prachtig boek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hannah Green- I never promised you a rosegarden.
Dat is een boek uit de jaren 60. Het gaat over een meisje met heftige psychische problemen (Ze leeft in een fantasiewereld).
Ik vond het interessant omdat het boek een beeld schetst van de psychiatrie in die tijd, en daarnaast heel goed beschrijft wat het meisje denkt/voelt/ziet. maar dat moet maar net je genre zijn:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ken het boek van Hannah Green. En in het Engels is dit te lastig voor me. Dus even om een interpretatie te geven van wat voor mij gemiddeld is. Lastig te definiëren woord natuurlijk. Maar toch bedankt.
The Fountainhead van Ayn Rand (uit 1943)
Geweldig boek over twee beginnende architecten in amerika.

Toegevoegd na 2 minuten:
is ook een film van gemaakt (met Gary Cooper)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Twee engelse bestsellers die worden behandeld op 5 en 6 vwo Engels:

- Life of Pi
- Lord of the Flies

Top boeken, vooral Life of Pi spreekt mij heel erg aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Life of Pi is inderdaad BRILJANT!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je daar van houd kun je ook eens gaan kijken bij Kurt Vonnegut, Tom Robbins en Chuck Palahnuk (schrijver van Fight Club)
Ook briljant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het boek zo geweldig vooral vanwege de gedachtes en vergelijkingen van Pi ;) Bijvoorbeeld de passage over de dierentuin dat hij beschrijft dat het eigenlijk fijn is voor die dieren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Life of Pi zou je eigenlijk best wel fantasy of science fiction mogen noemen, toch? ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vind ik niet ;) Aangezien aan het einde blijkt dat Pi het aan het vertellen is en zegt dat de bewakers mogen kiezen welk verhaal ze geloven
Ik vind Agatha Christies altijd leuk om in het engels te lezen. Leest ook vrij makkelijk weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind de boeken van Kurt Vonnegut erg goed. Hij schrijft op hele simpele wijze, maar zijn boodschappen zijn heel diep.
Als je wat vordert is Tom Robbins erg aan te raden, maar deze gebruikt wat 'duurdere' worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Smal steps
The boy in the striped pyamas
Animal farm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Charles Dickens -Oliver Twist
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ken Follet, world without end

prachtig epos over het leven in de middeleeuwen.
Wel een aardige pil, 1200 blz maar ik heb hem achter elkaar uitgelezen
13 jaar geleden
Lees een boek in het Engels van een Engelse schrijver/ schrijfster. Een naar het Engels vertaald boek is het voor mijn gevoel niet helemaal, toch?!

Aantal tips:
- Jill Mansell - de Engelse koningin van de chicklit, super! Genoeg Engelse vertalingen te vinden bij de bieb (http://www.jillmansell.nl/)
- Harry Potter
- Santa Montefiore - heerlijke romantische boeken, lees je in 1 adem uit (http://www.santamontefiore.co.uk/)

Veel leesplezier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
The English Patient van Michael Ondaatje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Brave new World van Aldous Huxley. 1984 van George Orwell.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sherpa noemt een heel erg mooi boek, misschien wat traag.

Chuck Palahniuk
Fight club
Als je eerst de film even kijkt(of al hebt gezien) kun je er een stuk makkelijker door komen. Op Zichzelf staand is het ook een goed boek.

Thomas Keneally
Schindler's list
Ook hier kun je eerst even de film kijken.

Ik lees vrij veel Engelse boeken maar ben ook begonnen met eerst de films te kijken en dan het boek te lezen. Ik vind vaak de boeken beter dan de films maar door de film weet je al hoe het verhaal gaat en kun je sneller door het boek en kom je makkelijker door stukken die je anders niet begrijpen zou.

Kijk maar eens of je een leuke film kent waar ook een boek van is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mag ik opteren voor : The Green Mile, van Stephen King?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
The Book Thief, Markus Zusak
http://www.booksattransworld.co.uk/thebookthief/

Mark Haddon, The curious accident of the dog in the nighttime
http://www.randomhouse.co.uk/curious/

Toegevoegd na 5 minuten:
The Book Thief gaat over een meisje in Nazi Duitsland. De Dood is de verteller van het verhaal. Het meisje heeft namelijk al drie keer aan hem kunnen ontsnappen, en dat vind hij maar niks. Prachtig boek, beetje een zwart sprookje, en vrij makkelijk leesbaar.

Het boek van Haddon gaat over een autistische jongen. Als er een hond vermoord wordt, besluit hij op onderzoek uit te gaan. Het is heel rechttoe rechtaan en grappig geschreven, en geeft een blik in de gedachten van een autistische jongen.

Toegevoegd na 3 dagen:
Accident is natuurlijk incident, zie het nu pas..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de hele serie Shopaholic van Sophia Kinsella
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
The Boy in the Striped Pyjamas, The Curious Incident of the Dog in the Night-time, About a Boy

Stuk voor stuk toegankelijke en makkelijk te lezen boeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
The Curious Incident of the Dog in the Night-time - Te gek boek.
The Catcher In The Rye! Gaat over een jongen die vroegtijdig van school gaat en rondzwerft door de straten van new york en daar vanalles meemaakt.. een verfrissend boek, je moet alleen wel gewend zijn aan ''Teenage Slang''.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Success through a positive mental attitude van Napoleon Hill en W. Clement Stone is een leuk boek om je engels op te halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Al wil je liever geen fantasie lezen, ik moet toch even kwijt van welk engels boek ik vroeger erg genoten heb.
Een klassieker uit 1897, die ik zelf las in ca. 1960. "The invisible man" van H.G. Wells.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor je vrije tijd zijn de boeken van Sophie Kinsella erg leuk.
Niet moeilijk, wel grappig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind het boek oliver twist of hatchet

Toegevoegd na 40 seconden:
op zich wel leuke boeken om te lezen