Wie kan mij een boeiend Engels boek aanraden?

Ik wil graag mijn Engels verder uitbreiden en ontwikkelen aan de hand van een Engels leesboek. Niet te moeilijk, niet te gemakkelijk. Mijn Engels is van gemiddeld niveau. Wat genre betreft is mijn interesse best breed. Geen fantasieboeken graag. Wie heeft er tips?

Weet jij het antwoord?

/2500

the kite runner :) in het nederlands heet die de vliegeraar. Ik vind het een prachtig boek.

Hannah Green- I never promised you a rosegarden. Dat is een boek uit de jaren 60. Het gaat over een meisje met heftige psychische problemen (Ze leeft in een fantasiewereld). Ik vond het interessant omdat het boek een beeld schetst van de psychiatrie in die tijd, en daarnaast heel goed beschrijft wat het meisje denkt/voelt/ziet. maar dat moet maar net je genre zijn:)

The Fountainhead van Ayn Rand (uit 1943) Geweldig boek over twee beginnende architecten in amerika. Toegevoegd na 2 minuten: is ook een film van gemaakt (met Gary Cooper)

Twee engelse bestsellers die worden behandeld op 5 en 6 vwo Engels: - Life of Pi - Lord of the Flies Top boeken, vooral Life of Pi spreekt mij heel erg aan.

Ik vind Agatha Christies altijd leuk om in het engels te lezen. Leest ook vrij makkelijk weg.

Ik vind de boeken van Kurt Vonnegut erg goed. Hij schrijft op hele simpele wijze, maar zijn boodschappen zijn heel diep. Als je wat vordert is Tom Robbins erg aan te raden, maar deze gebruikt wat 'duurdere' worden.

Smal steps The boy in the striped pyamas Animal farm

Charles Dickens -Oliver Twist

Ken Follet, world without end prachtig epos over het leven in de middeleeuwen. Wel een aardige pil, 1200 blz maar ik heb hem achter elkaar uitgelezen

Lees een boek in het Engels van een Engelse schrijver/ schrijfster. Een naar het Engels vertaald boek is het voor mijn gevoel niet helemaal, toch?! Aantal tips: - Jill Mansell - de Engelse koningin van de chicklit, super! Genoeg Engelse vertalingen te vinden bij de bieb (http://www.jillmansell.nl/) - Harry Potter - Santa Montefiore - heerlijke romantische boeken, lees je in 1 adem uit (http://www.santamontefiore.co.uk/) Veel leesplezier!

The English Patient van Michael Ondaatje.

Brave new World van Aldous Huxley. 1984 van George Orwell.

Sherpa noemt een heel erg mooi boek, misschien wat traag. Chuck Palahniuk Fight club Als je eerst de film even kijkt(of al hebt gezien) kun je er een stuk makkelijker door komen. Op Zichzelf staand is het ook een goed boek. Thomas Keneally Schindler's list Ook hier kun je eerst even de film kijken. Ik lees vrij veel Engelse boeken maar ben ook begonnen met eerst de films te kijken en dan het boek te lezen. Ik vind vaak de boeken beter dan de films maar door de film weet je al hoe het verhaal gaat en kun je sneller door het boek en kom je makkelijker door stukken die je anders niet begrijpen zou. Kijk maar eens of je een leuke film kent waar ook een boek van is.

Mag ik opteren voor : The Green Mile, van Stephen King?

The Book Thief, Markus Zusak http://www.booksattransworld.co.uk/thebookthief/ Mark Haddon, The curious accident of the dog in the nighttime http://www.randomhouse.co.uk/curious/ Toegevoegd na 5 minuten: The Book Thief gaat over een meisje in Nazi Duitsland. De Dood is de verteller van het verhaal. Het meisje heeft namelijk al drie keer aan hem kunnen ontsnappen, en dat vind hij maar niks. Prachtig boek, beetje een zwart sprookje, en vrij makkelijk leesbaar. Het boek van Haddon gaat over een autistische jongen. Als er een hond vermoord wordt, besluit hij op onderzoek uit te gaan. Het is heel rechttoe rechtaan en grappig geschreven, en geeft een blik in de gedachten van een autistische jongen. Toegevoegd na 3 dagen: Accident is natuurlijk incident, zie het nu pas..

de hele serie Shopaholic van Sophia Kinsella

The Boy in the Striped Pyjamas, The Curious Incident of the Dog in the Night-time, About a Boy Stuk voor stuk toegankelijke en makkelijk te lezen boeken.

The Catcher In The Rye! Gaat over een jongen die vroegtijdig van school gaat en rondzwerft door de straten van new york en daar vanalles meemaakt.. een verfrissend boek, je moet alleen wel gewend zijn aan ''Teenage Slang''.

Success through a positive mental attitude van Napoleon Hill en W. Clement Stone is een leuk boek om je engels op te halen.

Al wil je liever geen fantasie lezen, ik moet toch even kwijt van welk engels boek ik vroeger erg genoten heb. Een klassieker uit 1897, die ik zelf las in ca. 1960. "The invisible man" van H.G. Wells.

Voor je vrije tijd zijn de boeken van Sophie Kinsella erg leuk. Niet moeilijk, wel grappig.

ik vind het boek oliver twist of hatchet Toegevoegd na 40 seconden: op zich wel leuke boeken om te lezen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100