Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaan er cursussen waardoor je je taalvaardigheid kan verbeteren? Een vriendin van mij doet gymnasium en ik havo en we snappen elkaar niet altijd.

Soms is het heel vervelend dat we elkaar niet snappen en ik weet niet zo goed hoe ik dat moet veranderen want ik ben gewoon niet zo slim. Zo ja; welke cursus moet ik dan volgen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Als je HAVO goed kunt doen, dan markeert er weinig aan je taalvaardigheid. Misschien praat je vriendin moeilijker dan nodig is en moet zij op cursus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe havo met moeite en mijn woordenschat is niet zo groot.. Ik durf niet tegen haar te zeggen of zij misschien op een taalcursus moet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als zij echt je vriendin is, kan zij ook haar best doen om met jou te praten. En voor jou is het misschien goed om wat meer te lezen, naar discussieprogramma's op tv te kijken, dat soort dingen.
Ga meer boeken lezen.
Daardoor vergroot je je woordenschat en begrijp je bovendien meer van de taal.
Maar is de vriendin wel duidelijk genoeg?
M.a.w. ligt het ook niet een beetje aan haar?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze is niet altijd even duidelijk. Maar dankjewel voor de tip, ik zal meer boeken gaan lezen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat het voor gymnasiasten ook niet altijd even makkelijk is. wat voor hun normaal is, ligt voor havo'ers misschien veel ingewikkelder. het is een gecompliceerd (moeilijk) probleem die van 2 kanten opgelost zal moeten worden
jullie moeten rekening met elkaar houden dus jullie moeten gewoon elkaar zeggen als je het niet begrijpt en kan zij het anders vertellen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing