Dat ligt eraan. Het zou praktisch gezien wel mogen maar bij bijna alle scholen moet je dat tijdig aan geven. Dan kan je vakken die je nodig hebt al beginnen met inhalen. Als je het pas aan het eind van het jaar aangeeft lukt het meestal niet. Maar het is bij elke school anders!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op uitzonderingen na wel ja
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt in principe niet instromen in het examenjaar. Het ligt er aan wat de normen van de betreffende school zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou eerlijk gezegd niet gelijk een niveau lager gaan. Je zit niet zomaar in vwo 4, dus het is zeker de moeite waard om het jaar nog een keer te proberen. Niet te snel opgeven als een jaar tegenvalt of het opeens iets moeilijker wordt, dat is zonde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik mocht dat niet, want ik wou het zelf wel omdat ik er heel slecht voor stond. Ik moest eerst 5vwo afmaken, wat ik dus niet gehaald heb.

En nu doe ik 5havo.
Ik hoop dat het bij jou wel mag, want ik heb nu gewoon een jaartje moeten vergooien als het ware.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mist dan veel SE-cijfers, wordt lastig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dat niet gedaan. Heb gewoon nog een keer de vierde klas gedaan, ging tweede keer veel beter. Nu ben ik alweer een aantal jaar geleden afgestudeerd aan de universiteit. Ben blij met mijn keuze dat ik toen niet naar de havo ben gegaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de vakken die je in 4 havo moet doen goed hebt afgerond wel. Stel dat je heel slecht staat mag je natuurlijk ook niet naar H5
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pas als het je 2de keer is, dat is bij ons op school
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik mocht het niet, en moest naar 4 havo.. ook al stond ik voor alles hoger dan een 8 op het vwo. (reden is niet relevant)

Vanwege gemiste SE-cijfers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neen dat is niet mogelijk. Het heeft o.a te maken met het feit dat in h4 vakken worden afgesloten.