Waarom is het belangrijk om foutloos te werken?

Ik weet niet hoe ik dit in een correcte zin moet formuleren voor mijn stage op een middelbare school.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

het is belangrijk foutloos te werken omdat anderenwel eens afhankelijk kunnen zijn van jouw handelingen. Bv: Als je kok bent en je maakt een fout bij de bereiding (dubbel zout ofzo) is dat niet levensgevaarlijk, maar niet leuk voor de gasten. Als je bloedmonsters onderzoekt en je geeft een verkeerde waarde wegens niet foutloos werken, krijgt de patient een verkeerde behandeling, en dat kan wel slecht aflopen. Als schoonmaakster 2 schoonmaakmiddelen bij elkaar gooien, kan wel eens behoorlijk adembenemend zijn Toegevoegd na 10 minuten: Dus kort gezegd: Het is van belang foutloos te werken om anderen en jezelf niet in gevaar te brengen (of op rand van failliet als je financieel medewerker bent)

Foutloos werken is helaas onmogelijk. Waar mensen werken worden nou eenmaal fouten gemaakt. Probeer je goed in te zetten en accuraat te blijven. Mocht je toch een foutje hebben gemaakt, kom er dan eerlijk voor uit en leer ervan. Want juist van fouten leer je. Vraag veel en blijf allert met wat je doet.

Het is voornaam om foutloos te werken omdat je onderdeel uitmaakt van een proces waarbij één of meerdere personen afhankelijk kunnen zijn van jouw het werk wat jij aflevert om vervolgens hun werk/onderdeel te kunnen uitvoeren. Om dit proces zo efficient en vloeiend mogelijk te laten verlopen en te zorgen dat iedereen naar behoren kan functioneren is het belangrijk dat één ieder zijn werk zo accuraat mogelijk uitvoert en zichzelf en anderen nauwlettend controleert. Toegevoegd na 1 minuut: 3de regel zit een foutje, dit moet zijn: afhankelijk kunnen zijn van het werk Het woordje "jouw" moet er uit.

Anders gaan mensen die bijvoorbeeld een boek lezen dat aanleren en dan word je boek een beetje gehaat -_-

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100