Is de Cito Eindtoets overbodig vanwege de '' moment opname ''.

De Cito Toets word in begin van Februari afgenomen de Cito is voor 85% van alle kinderen uit groep 8 in Nederland.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

De Cito-eindtoets is niet overbodig.
Het zou een bevestiging moeten zijn van de scores bij het leerlingvolgsysteem (ook Cito) door de jaren heen en het advies van de leerkracht van de basisschool groep 8 (die dit weer heeft overlegd binnen het team)
Veel middelbare scholen hechten nog veel waarde aan de scores, hoewel tegenwoordig ook veel middelbare scholen uitgaan van het schooladvies dat de basisschool geeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt! +
Niets aan toe te voegen.
Veel zaken in ons leven kun je zien als een moment opname. Toch zeggen ze wel iets over het niveau van iemand.

Zo zijn de eindexamens op de middelbare school ook moment opnames, evenals bijv een sollicitatiegesprek als je op zoek bent naar een baan.

Betekent niet dat het allemaal overbodig is. Cito toets moet dus gewoon blijven.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Of het overbodig is weet ik niet maar het is gewoon 1 toets die 50% procent voor wat je later gaat doen.