Hoe komt het dat uitzendbureau's 4 van de 5 keer hun afspraken niet nakomen?

Al jaren valt het me op dat uitzendbreau's mij bellen met mooie praatjes. 'We hebben een leuke vacature voor je'. Vervolgens zeggen ze dat ze je voor gaan stellen bij het bedrijf en dat je einde van de week wat hoort. Vervolgens komt het er op neer dat je er zelf weer achter aan moet bellen anders hoor je niets van ze. Bij een vriendin van mij hebben ze vaak de baan al vergeven. Verder lullen ze er ook vaak genoeg om heen. Hoe zit dit wereldje in elkaar? Waarom hebben ze verder niet het fatsoen om even een mailtje te sturen of je gewoon even te bellen dat ze nog niets weten en er bezig mee zijn of gewoon de waarheid? Wij moeten fatsoenlijk, netjes en representatief zijn dus dan moeten de uitzendbureau's dat ook.

Wie werkt er in dit wereldje of weet er meer over? Ik erger me mateloos. Vooral bij de grotere uitzendbureau's is het vaak een rommeltje.

Toegevoegd na 52 seconden:
Ik moet trouwens wel toegeven dat er ook goede mensen tussen zitten die hun best je aan het werk te helpen:D

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is me nooit opgevallen. De laatste keer dat ik me inschreef bij een uitzendbureau, ging ik met de intercedente even achter de computer om samen vacatures te bekijken, regelde ze enkele sollicitaties voor me, en had ik een week later alweer een baan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmm mag ik vragen wanneer dat was en welke opleiding je hebt gedaan? Dat kan nogal schelen. Ik heb ook paar goede ervaringen gehad hoor:D Vooral bij de wat kleinere uitzendbureau's.. Ik merk dat er op dit moment (al wordt het al ietsje beter) zo weinig vacatures zijn. Er is veel concurrentie en ze ontzettend veel reacties op vacatures. Misschien dat het ook daar mee te maken heeft. Bij veel uitzendbureau's (en ik ben niet de enige) verwijzen ze je naar de website en die moet je dan maar in de gaten houden.
Kimath
13 jaar geleden
Het uitzendburo regelde steeds verkeerde functie. Ik gaf duidelijk aan (meerdere keren) dat ik een diploma heb voor microbiologisch laboratorium werk. Elke keer kwamen ze met chemische functies aanzetten (totaal anders dan wat ik gestudeerd heb).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat was twee-drie jaar geleden, en ik ben gesjeesde filosoof.

Antwoorden (2)

Dat heeft te maken met reclame, ze proberen je iets aan te smeren waar je niks aan hebt en als het erop aankomt geven ze niet thuis.
Advies: kijk ook naar andere uitzendburo's of die dezelfde vacatures hebben en probeer ze dan tegen elkaar uit te spelen, doe ik ook en het werkt meestal ook !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is misschien een goed idee.:D Thnks. Ik vind het behoorlijk onfatsoenlijk. Ik ben al weken op zoek naar werk en ze zijn niet eerlijk. Ik heb niet het gevoel dat ze alles voor je willen doen.. Ik zal jou tip eens even gaan uitproberen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ici1987: nog een paar tips: niet meteen proberen het onderste van de kan te willen en met beide benen op de grond blijven staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanks, maar ik wil alles aannemen sta overal open voor! Ik heb natuurlijk mijn voorkeuren, maar productiewerk, schoonamken, horeca enz het maakt niet uit. Ik ben erg flexibel inzetbaar. 1 nadeel ik ga in september HBO doen en daardoor vallen al heel veel banen af!! Maar het vakantiewerk begint nu te komen:D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welke regio woon je?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Kathlyn: sorry beroepsgeheim in welk regio ik woon maar wat betreft jou antwoord hieronder: ik heb precies hetzelfde meegemaakt ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ik zoek in 2 regio's. Namelijk achterhoek en omgeving Arnhem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Samuel deze vraag was voor ici.
@ici ik zal eens voor je rondsnuffelen voor een leuke baan stuur je wel een mail als ik wat leuks gevonden heb.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanks Kathlyn:D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat proberen 'ze' je dan aan te smeren? Een uitzendbureau verdient niets aan iemand die op de bank zit, alleen aan iemand die ze werkelijk uitzenden.
Soms hangen er mooie advertenties bij het uitzendbureau om je binnen te lokken. Eenmaal ingeschreven blijkt die advertentie niet te bestaan. Ik heb wel eens gehad dat ik bij twee uitzendbureaus was ingeschreven ze gingen me beiden voorstellen voor dezelfde job. Het ene uitzendbureau wees me af en bij de ander was ik aangenomen. Zo raar kan het gaan. Vond het natuurlijk leuk om bij de afwijzing te zeggen dat ik via een ander uitzendbureau wel aangenomen was.
Ja de ervaring heb ik ook dat je zelf initiatief moet nemen en regelmatig bellen, anders verdwijn je in de la en hoor je niets meer.
Ik heb ook wel eens het idee als het niet echt klikt tussen jou en de intercedente ze ook niet echt haar best doet. Dat je bij hun gratie pas aan leuk werk kan komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja heel herkenbaar. hmm ik vind het maar niks via uitzendbureau ik hou er vaak alleen maar een negatief gevoel aan over. En echt het is een rampzalige tijd nu voor baantjes. Weinig aanbod veel vraag!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik werk nu ook via het uitzendbureau 1 jaar inmiddels, helaas ontkom je er niet aan. Werkgevers willen tegenwoordig geen vaste krachten meer en losse uitzendkrachten kun je makkelijk weer ontslaan. Ik vind het geen probleem om via het uitzendbureau te werken, zo zie je ook diverse bedrijven van binnen en kun je een ruime ervaring opdoen. Ben ik ook enorm veelzijdig. Het gevolg dat ik een enorm lange cv heb ;-)
Nu de zomervakantie in aantocht is, komen de vakantiebaantjes weer. Periode winter tot voorjaar is het erg minder op de banenmarkt.