Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je in VWO klas 6 zit, kan je dan nog steeds je HAVO diploma claimen?

De decaan op school zegt dat het veranderd is, maar heeft hier geen bronnen voor. Weten jullie waar ik het officieel kan vinden en of het wel waar is wat die man zegt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Bij mijn weten stond de overgang van VWO-4 naar VWO-5 altijd gelijk aan het HAVO-diploma.
Of je daarvoor ook echt een diploma krijgt dat weet ik niet. Dat heb ik nog nooit gehoord, wel dat je een overgangsbewijs van 4 naar 5 VWO kunt krijgen, wat dan ook weer toegang tot het HBO moet kunnen geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het klop niet wat je zegt: als je 4 Vwo/4 Havo hebt afgerond mag je naar het MBO, zonder diploma. Als je 5 Vwo hebt afgerond, mag je naar het HBO zonder diploma.
Je kan geen diploma van Havo krijgen, omdat je geen eindexamen erin hebt gedaan. Je kan wel een certificaat krijgen dat je VWO 5 hebt afgerond, en daarmee word je op de meeste HBO opleidingen toegelaten. Op dat certificaat staan je vakken en met welke cijfers je V5 hebt afgerond.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding