Wil leraar Economie worden op MBO, welke opleiding moet je hebben?

Hbo voor nodig? Universitair? En hoelang gaat het duren? Kan het nergens vinden!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

er wordt in het onderwijs onderscheid gemaakt tussen leraren 1e graads en leraren 2e graads.

Iemand die in het bezit is van de Bevoegdheid Tweede Graad kan in de eerste drie leerjaren van het HAVO en het VWO, aan alle leerjaren van het VMBO en in de sector Beroeps- en Volwassenen Educatie les geven.

Iemand die in het bezit is van de Bevoegdheid Eerste Graad kan op alle niveaus binnen het gehele voortgezet onderwijs les geven. Eerstegraads leraar kun je worden met een universitaire lerarenopleiding of een hbo-opleiding voor eerste graad. Voor de laatste moet je meestal al in het bezit zijn van een diploma van een hbo-lerarenopleiding voor tweede graad.

Hoe lang het duurt hangt erg af van je voor opleiding.