Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het moeilijker te leren wanneer je ouder word?

Toegevoegd na 40 seconden:
ik bedoel: kan je informatie minder goed opslaan wanneer je ouder bent? Of kan dit niet bewezen worden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

In tegenstelling tot de antwoorden hierboven, ben ik van mening dat ik persoonlijk makkelijker leer (ben 45) dan tijdens mijn schooljaren. Je hebt op latere leeftijd een brede basiskennis waar de leerstof makkelijker in 'landt', als tiener ben je nog helemaal blanco.

Ik heb onlangs een universitaire studie afgerond, dat was met 25 jaar geleden niet gelukt. Allerlei termen en de Engelse taal beheerste ik al, zodat ik me kon richten op de onderwerpen die wel volledig nieuw waren.
(Lees meer...)
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dit us inderdaad zo, je hersenen groeien als je kind bent en daardoor leer je gemakkelijker in je kindertijd dus ja naarmate je ouder word krimpt ook je brein en kan je minder goed leren
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, het is bewezen, dat ouderen minder goed nieuwe stof tot zich kunnen nemen, dan jongeren.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Ja, dit is bewezen!!
Tot je veertiende, vijftiende leer je het meest en makkelijkst. Daarom alles wat daarna wordt geleerd of geleerd moet worden, gaat moeilijker!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hersenen ontwikkelen zich tot je ongeveer 23 jaar bent. Dan zijn ze op hun best en zou je dus het beste in staat zijn om info op te slaan.
Daarna wordt de omvang van je hersenen minder en zou je dus info minder goed kunnen opslaan.
Maar dit zijn alleen de klinische feiten. Het zou best kunnen zijn dat als je eenmaal gesettled bent, je beter in je vel zit en daardoor beter info kunt opnemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vaak wel maar het ligt ook vooral aan wat je wilt leren een nieuwe taal is veel makkelijker te leren als je het vanaf je jeugd leert maar alles is te leren als je maar genoeg inzet hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing