De eerste periode op school heb ik goed afgesloten, maar 1 onvoldoende, maar...

De eerste periode op school heb ik goed afgesloten, maar 1 onvoldoende, maar nu is er een nieuwe periode. Deze periode gaat naar mijn inzien erg slecht, ik heb het gevoel dat ik inzak. Ik haal wel redelijk cijfers maar niet altijd.. Dan haal ik een 1 en dan weer en 7,3 (hij telde 3x), nu ook voor engels een 4,4. Het lukt me gewoon niet om weer terug te komen in het ritmen. Heeft er iemand tips zodat ik weet terug in het ritmen kom.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

probeer elke dag je lessen te bekijken wat je de dag zelf hebt gezien.
of vertel dit aan je leerkracht of iemand op school waar je met problemen naartoe kan . en vraag daar om raad
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Regelmatig werken is van belang. Niet 1 dag wel en dan weer 3 dagen niet. Regelmatig werken dus en kritisch zijn op je werk. Niet afraffelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien vind je het (te) moeilijk? Of je zit gewoon niet goed in je vel. Dat kan.

Als het over de hele linie slechter gaat, ga naar je mentor. Kunnen jullie samen erachter komen wat de oorzaak is.

Betreft het één of twee vakken, ga dan naar de desbetreffende docent. Samen erover praten en zoeken naar een oplossing. Een paar bijlessen misschien?

Goed dat je het bespreekbaar maakt. Je hebt nu nog een half jaartje om het bij te spijkeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms moet je afwijken van je huidige huiswerk rooster, als je merkt dat het niet meer voor je werkt. Leraren raden altijd in het begin van het jaar aan, om s'avond je leerwerk te doen. Maar als je bijv. een groeispurt hebt en daardoor veel sneller moe bent, is het beter om s'middags te leren en s'avonds het enkel nog eens door te lezen. Maak voor jezelf een rooster wat voor jou prettig werken is; bijv. leerwerk beginnen om 16.30uur en maakwerk om 18.30uur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bespreek het met anderen, die je kunt vertrouwen en leer en werk niet constant, doe ook eens wat anders tussen door, dan kunnen je hersens rust nemen. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen heeft wel eens een periode dat hij/zij wat minder presteert. Ik zou mij daarover niet al te veel zorgen maken.

Wat je eraan kunt doen is het volgende: Omdat je vermoedelijk geestelijk wat vermoeid bent, is het verstandig om in de vooravond je maakwerk te doen zodat je 's avonds wat eerder naar bed kunt gaan.

Vervolgens dien je een goede 'nacht te maken' en pas 's morgens vroeg ga je je je leerwerk voor die dag bestuderen.

Als je 's morgens vroeg leert ben je namelijk goed uitgerust en als gevolg daarvan neem je de lesstof wat gemakkelijker/beter op.

Houd dit vol totdat je resultaten weer enigszins bevredigend geworden zijn. In elk geval wens ik je: Veel succes!!

Groet,

Ton