Waarom zijn school borden altijd groen of zwart??

zo'n beetje iedere school heeft wel een schoolbord ( want ze zijn tegenwoordig elektronisch ), maar ieder school bord is groen en soms heb je ze wel in het zwart.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die groene borden waren een ware plaag voor kleurenblinden. Men placht met rood op een groen bord te schrijven om iets te benadrukken. Wel voor ons kleurenblinden verdween de belangrijkste tekst.
Gelukkig zijn er nu veel donkerblauwe borden.
Kimath
13 jaar geleden
je hebt tegenwoordig ook veel whiteboards op school.

Het beste antwoord

KLEUR VAN HET BORD
Krijtborden waren aanvankelijk zwart, soms later ook donkerbruin, maar de meeste zijn tegenwoordig donkergroen. Groen is de meest voorkomende kleur in de natuur en heeft optisch een rustgevende uitwerking.
Dit punt is in deze steeds onrustiger wereld van vandaag van groot belang!
De meeste leerkrachten realiseren zich bovendien te weinig dat ze zelf het grootste deel van de dag met de rug naar dat bord gekeerd staan. Daardoor realiseren ze zich minder dat de kinderen er de hele dag naar kijken.

http://www.schriftontwikkeling.nl/?page_id=265
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Vermoedelijk zijn dat de meest 'rustige' kleuren waarop je tekst goed kunt lezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zwart heeft het meeste contrast ,maar groen is rustiger voor de ogen.