Hulp nodig met profiel!!

Ik wil later arts worden, en ben van plan een N&G profiel te nemen met economie, maar daar zit geen natuurkunde bij. Moet ik natuurkunde als keuzevak er nog extra bij nemen? Ik bedoel, heeft dat een nut op een geneeskunde opleiding?

Toegevoegd na 12 minuten:
PS: Ik zit in 3 VWO nu

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Of het nut heeft is een vraag. Dat het verplicht is, is een feit. Ik de bron een site, die heet ik wil dokter worden. Daar vind je alle informatie.

Bronnen:
http://www.ikwildokterworden.nl/vooropleiding

Volgens mij is het mogelijk om natuurkunde als extra profielkeuze vak te kiezen. Je kiest dan een extra vak bij je profiel en maakt het zo breder. Toegevoegd na 3 minuten: Je hebt dan een gemeenschappelijk deel met alle verplichte vakken, de profielvakken (wisk. A of B, biologie en sk) en dan kies je nog natuurkunde uit de profielkeuzevakken. Toegevoegd na 16 minuten: Verkeerd begrepen, Ja bij het profiel N en G, heb je voor geneeskunde natuurkunde nodig.

De vakkeuze vraag is al door anderen beantwoord. Ook ik zou natuurkunde aanraden. 1 kleinigheidje erbij: Wil je echt geneeskunde doen zorg dan voor een zo hoog mogelijk gemiddeld cijfer. Met 8 gemiddeld of hoger hoef je niet meer in te loten. Ook met een lager gemiddelde hangt je inloot kans af van dat gemiddelde. Met 7,5 gemiddeld heb je dus alweer meer kans dan met 7 gemiddeld.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100