Wat kan ik kinderen (basisschool groep 4/5) vertellen over gezonheid en overgewicht bij kinderen?

Ik moet een presentatie houden bij de kinderen, maar aangezien ze zo jong zijn moet het wel leuk blijven en vooral niet te moeilijk. Het moet ongeveer 20/30 min duren.. Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leuk om te gaan doen en zeker een lastige opgave om over gezondheid en overgewicht te praten met die leeftijd.
misschien een leuke actieve activiteit..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou dat is het em nou juist, we MOETEN een presentatie doen + spel, het spel is al uitgewerkt.. maar de presentatie blijft zo lastig! omdat je toch met een doelgroep te maken hebt die niet alle aandacht altijd erbij kan houden... dus any idea's about what to tell?

Antwoorden (4)

Misschien heb je hier iets aan? http://www.gavoorgezond.nl/index.cfm?act=leermiddelen.subthema&thema=1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat leuk zeg, je kunt kinderen allemaal iets gezonds mee te laten nemen daarmee kun je uitleg geven waarom het gezond is en waarom we het nodig hebben, ook kun je iets ongezonds mee laten nemen daarmee het omgekeerde met jou uitleg op een leuke kinderlijke manier
en als beloning het gezonde daarna te mogen opeten kids zijn denk ik 5 a 6 die zullen het geweldig vinden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het vooral niet te theoretisch houden, doe iets interactiefs, ga bijvoorbeeld eerst 10 min. uitleggen waarom bewegen zo goed voor je is en ga dan 10 min bewegen met de kinderen, of doe iets met gezond eten, laat ze zien dat gezond eten ook erg lekker kan zijn bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou dat is het em nou juist, we MOETEN een presentatie doen + spel, het spel is al uitgewerkt.. maar de presentatie blijft zo lastig! omdat je toch met een doelgroep te maken hebt die niet alle aandacht altijd erbij kan houden... dus any idea's about what to tell?
Maak een voorbeeld zoals als je een scheet laat kan je dat vergelijken met een ballon die leegloopt
Zo kan je dat mischien met je presentatie ook doen dan is dat altijd leuk en ik kan dat weten is zit op de basisschool

succes met je presentatie