mag je spijbelen als je daar een goede reden voor hebt?

wij hadden de eerst 2 uur n/z en het 3e uur zou uitvallen maar toen kwam die man van het 3e uur dat het toch wel door zou gaan. Mag je dan spijbelen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, want je hebt toch gewoon les?

Toegevoegd na 1 minuut:
Eigenlijk fijn dat je gewoon les hebt. Er is al zoveel uitval op scholen en school heeft vaak moeite om die lesuren weer op te vullen. Elk gemist lesuur is een stukje achterstand.
Dat is vanuit mij beredeneerd...:)

Als je leerling bent is het heerlijk, die uitval. Dat snapt iedereen. Ook ik :) .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee spijbelen niet, wel verzuimen met 'n goede reden....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spijbelen blijft spijbelen. Hoe lullig ook de situatie, sorry.
Absentie is alleen gerechtvaardigd bij ziekte, voor doktersbezoek, begrafenissen etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat mag niet.. Wat er ook gebeurt. Je moet op school blijven. Ook al is er uitval. Ik vind het ook stom dat e niet even naar winkel mag ofzo. Maar je bent nog op risico van school :S
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je met een goede reden een les gaat of moet missen is dat geen spijbelen, maar wel overmacht.
Voor spijbelen bestaan geen goede redenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een échte goede reden hebt is het geen spijbelen meer.

Toegevoegd na 5 minuten:
Dan heet het verzuim.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in dit geval mag het uiteraard niet. alleen aangezien je er in goed vertrouwen van bent uitgegaan dat deze uren zouden uitvallen, zal je hiervoor waarschijnlijk geen straf krijgen (tenminste als je het verhaal hen goed uitlegt en zegt dat de school niet duidelijk heeft gemeld aan jou dat het 3e uur toch door zou gaan)