Mag je als buitenlander bij de kruidvat werken?

Ik ben gewoon een Belg. Ben 16 en wou een bijbaantje. Nou hadden we een probleem dat op mijn ID geen sofinummer stond. Dat stond thuis ergens op een blaadje. Daar ben pas achtergekomen nadat ik thuis was van de formulieren invullen bij kruidvat want ik was in feite aangenomen. nu had ik teruggebeld en ze zeiden dat ze eerst met het hoofdkantoor ofzo gingen bellen of je als niet nederlander er wel kon werken.

nu is mijn vraag kan dat wel gewoon?

kruidvat is trouwens in nederland mocht dat nog niet duidelijk zijn.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja hoor, dat mag. Je bent dan wel in Nederland belastingplichtig. het kan zijn dat jouw werkgever het lastig vindt, maar dat is nergens voor nodig.

Hieronder vind je meer informatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, als het om een bijbaantje gaat blijf je waarschijnlijk onder de belastingvrije voet en hoef je helemaal geen belasting af te dragen. Als je werkgever belasting inhoudt over jouw loon, kun je het elk jaar terug vragen bij de belastingdienst. http://www.nibud.nl/scholieren/inkomsten/baantjes/belasting.html
Ja dat mag zolang je belasting betaald. Je ben afkomstig uit de EU dus dat zal geen problemen brengen. Veel Polen werken hier ook terwijl sommige geen Nederlands nationaliteit hebben