Wat zijn voordelen en nadelen van een studie rechten?

Zit in m'n examenjaar VWO. Ik wil graag rechten gaan studeren, ik ga in maart een meeloopdag doen en ben al op open dagen geweest.
Maar je hoort veel van die dingen als 'rechten is zo'n saaie studie, en je moet wetboeken uit je hoofd leren'
Zijn dit vooroordelen of is dit echt waar? En wat is er dan wel leuk aan de studie? :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7K

Het beste antwoord

Rechten is een beetje een studie voor mensen die niet weten wat ze willen. Dus waarschijnlijk zul je een behoorlijk aantal niet zo gemotiveerde schoolgenoten hebben. Dit kan vervelend zijn om mee te werken.

Het geeft je wel een goede opleiding waarmee je vrij veel verschillende dingen kunt doen.

En qua wetboeken uit je hoofd leren... Gedeeltelijk wel. Alhoewel de truc meer is om te onthouden dat je iets gelezen hebt en waar je het gelezen hebt. De specifieke details kun je dan makkelijk weer terug zoeken.

Staar je niet te veel blind op de studie. Het is belangrijker wat je erna wilt gaan doen en daar een studie bijzoeken dan een studie zoeken die je leuk vindt om er daarna achter te komen dat je er niets mee wilt. Dan kun je beter 4 jaar een saaie studie doen (en dat compenseren met een bruisend studentenleven..) om de 40 jaar daarna werk te doen wat je leuk vind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het nadeel van rechten is dat het veel droge kost is wat je moet doorlezen. Het voordeel is dat je er veel kanten mee op kunt en je meestal goed betaald werk kan vinden. Wat mijn voorganger al zei, staar je nooit dood op een studie, uiteindelijk ga je studeren omdat je geinteresseerd bent in het uitoefenen van een bepaalt beroep en niet andersom.