Samenvatten is inderdaad een goeie manier. Maar je leert het beste doordat je alles herhaalt.. Het is wetenschappelijk bewezen dat als je na 1 keer leren er niet veel van over blijft.. Als je, je samenvatting dus een paar dagen achter elkaar telkens leert, ken je hem zo goed, dat je het van buiten kunt vertellen in je eigen woorden. (-;
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Herhalen, herhalen, herhalen.
En een samenvatting maak je om die dingen die je moet onthouden, op een voor jou makkelijke, logische manier te noteren - dan heb je de tekst dus al intensief doorgenomen, bekeken wat je moet weten.
Misschien leer je niet op een voor jou goede manier - vraag eens advies op school of er bijvoorbeeld huiswerktraining is, misschien kun je daar nog manieren opsteken die het je makkelijker maken.