Door de theorie te leren en veel te oefenen met sommen! Daarnaast kan je vaak ook oefeningen vinden op de website van de uitgever van het wiskundeboek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

In ieder geval voor de proef goed slapen en uitgerust zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De theorie leren is belangrijk want je moet het wel snappen. Maar als je het snapt is dat geen garantie dat je het kúnt. Terweil dat vaak getest wordt bij een toets. Mijn advies is vaak veel sommen oefenen, alles wat je fout doet herhalen tot het goed gaat. Uiteindelijk gaat het steeds makkelijker en sneller.

Toegevoegd na 1 dag:
Zooo Dom. terwijl met een korte ei. Echt Slim. Als ik aan wiskunde denk wordt het taalgedeelte nogal belemmerd :P.

Terweil = Terwijl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door VEEL en geconcentreerd te oefenen, wiskunde is een vak wat je veel moet oefenen en blijven oefenen om het te kunnen begrijpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
achter in het boek staan d-toetsen die kun je maken en dan zie je meteen wat je nog eens uitgebreid zou moeten oefenen. je kan je leerkracht dan ook nog om extra uitleg vragen waar je niet uitkomt. en doe je examen dan zijn er heel veel oude examensommen om te oefenen. succes..