Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de beste middelbaar school in regio waterland/Noord holland

Mijn kind heeft vmbo/tl advies gekregen. Daarom zoek ik de beste school in regio waterland. En ook moet er in de middel baar school een doorstroom mogelijkheid.

De juf van mijn kind zei dat hij de leerweg niet zelf mag kiezen.

Ik hoop dat u genoeg informatie heeft. Om een goede school te zoeken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
829

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

ik zit op het4egymnasium een school in Amsterdam naast het IJ, het is een goede en gezellige school. (je hebt er vwo voor nodig)

Toegevoegd na 1 minuut:
niet naar luisteren lol, niet goed gelezen.
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de site van de onderwijsinspectie kan je de officiële beoordelingen lezen. Geloof niet de mensen die wat op hun uitkomsten willen afdingen, want die willen alleen hun eigen foute keus/oordeel rechtvaardigen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed gezegd...
In de Elsevier van deze week staan alle middelbare scholen, per schooltype en per provincie/plaats, met de kwalificatie van de onderwijsinspectie en een aantal andere gegevens om de kwaliteit te beoordelen.
Ik vind wel een redelijk goede school in Volendam (Don Bosco college) die niet echt slecht uit de bus komt. In Purmerend staat geen school genoemd die boven een - (minnetje) uitkomt.
In Zaandam is een goede school, de Compaen VMBO.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
De beste school is een school die dichtbij is, zodat je kind niet wordt belast met lange reistijden en er een goede kans is op wat sociale contacten om de buurt. En natuurlijk moet die school aan je minimumeisen voldoen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dikke +
Natuurlijk kun je informatie van de Inspectie of de jaarlijkse beoordeling van dagblad Trouw (zie op hun website) raadplegen. Hier krijg je betrouwbare informatie over doorstroomgegevens en slagingspercentages.

Dat zegt echter niets over andere belangrijke zaken zoals sfeer, aanpakken van pestproblemen, leerlingbegeleiding, buitenschoolse activiteiten, sportfaciliteiten, ontwikkeling van sociale vaardigheden etc.

Ik zou je aanraden om samen met je kind een lijstje te maken wat je belangrijk vindt op een school en met dat lijstje in je hoofd de open dagen van een aantal scholen in de buurt te bezoeken. Praat vooral met de daar aanwezige leerlingen, die geven je vaak heel eerlijke reacties. En luister naar je kind: vindt hij/zij de sfeer prettig, wat valt op, etc. Ook bestaat vaak de mogelijkheid om een aparte afspraak te maken om de school eens te bezoeken tijdens een gewone schooldag.

Met een TL-advies moet je je ook afvragen wat er gebeurt als het kind "afzakt" en verder moet op bbl- of kbl-niveau of boven verwachting presteert en naar de havo kan. Biedt de school deze doorstroommogelijkheden? En hoe gaat dat? Niets erger dan dat een kind dan ineens van school af moet.

Succes met deze moeilijke keuze!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding